Mi sem szemlélteti ezt jobban, mint az, hogy a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara tagvállalatai úgynevezett alávetési nyilatkozattal nyilvánították ki, hogy a Budapesti Békéltető Testület elé kerülő vitákban együttműködnek, és elfogadják a testület döntését – közölte a Világgazdasággal Baranovszky György elnök. Nagy előrelépés ez ahhoz képest, hogy a cégek nem kis hányada néhány éve még csak nem is reagált a békéltető testületek megkeresésére.
A elnök elmondta: tavaly a legtöbb kifogás a kereskedelmi szolgáltatásokat érte. Számos vitára adtak okot – lényegében hiányos tájékoztatás miatt – a pénzügyi, biztosítási szolgáltatások, az utazási szerződések, építőipari, közüzemi, társasházi ügyek. A fővárosi békéltető fórum a panaszok túlnyomó hányadát megalapozottnak találta.
Fontos lépés, hogy január elsejétől immár közvetlenül rendezhetők a határon átnyúló pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos viták. Ebben a Budapesti Békéltető Testület – az úgynevezett FIN-Net hálózat révén – kizárólagos illetékességgel nyújt segítséget, akár olyan ügyben, amelyet a magyar fogyasztó indít külföldi pénzügyi vállalkozás ellen, illetve akkor is, ha határon túli panaszos keveredik vitába egy magyar pénzügyi céggel. A hálózatot az Európai Bizottság a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók közötti határon átnyúló viták alternatív rendezésére hozta létre még 2001-ben. VG
VG-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.