A magyar lakosság migrációs potenciálja, azaz azok aránya, akik külföldi munkavállalást vagy letelepedést terveznek, a kilencvenes évekhez képest a 2000-es évek elejére megnőtt. 2010 óta a rövid- és hosszú távú munkavállalás szándéka (különösen az utóbbi) erősen nő, a kivándorlást tervezők aránya lényegében változatlan. 2012 elején a felnőtt lakosság 13 százaléka tervezi, hogy néhány hétre vagy hónapra, 16 százalék-a, hogy pár évre külföldre menne dolgozni, 7 százalékuk kivándorolna.
A 2012-ben mért migrációs potenciál (ide értve a háromfajta migrációs terv halmozott arányszámát is, ami 2012-ben 19 százalék) a valaha mért legmagasabb értéket mutatja, így már minden ötödik magyar felnőtt azt tervezi, hogy rövidebb-hosszabb időre külföldre költözik.
Vannak természetesen olyan társadalmi csoportok, amelyek esetében az átlagosnál (19 százalék) magasabb a (halmozott) migrációs hajlandóság mértéke. Ez leginkább a fiatalokra, illetve azokra a társadalmi csoportokra jellemző, amelyek körében magas a fiatalabbak aránya, s ezen túlmenően még a gazdasági-társadalmi helyzetük és jövőjük sem rózsás (munkanélküliek, roma származásúak). A migrációs tervet fontolgató társadalmi csoportok közül kiemelendő, hogy minden második 30 év alatti magyar felnőtt, azaz a 18-29 évesek közel fele gondolkodik így, a Jobbik szavazóinak pedig a harmada tervezi, hogy külföldre költözik.
A migrációs potenciál irányai, azaz a külföldre költözést tervezők célországai 2012-ben is azok, amelyek korábban voltak: elsősorban Ausztria, Németország és az Egyesült Királyság. A migráció tervezett időtávja szerint azonban kisebb eltérések figyelhetők meg a célországok összetételében: a rövidtávú migráció iránya a legkoncentráltabb (a három leggyakrabban választott ország az összes választás kétharmadát teszi ki), a kivándorlást tervezők célországainak összetétele pedig a legheterogénebb. Emellett az is érdekes, hogy a kivándorlás céljaként a magyarok mentális térképen jobban látszik az USA és Kanada, mint a munkavállalási célú migráció esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.