BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiégés: nem az elmét, a lelket támadja meg

A munkavállalók fele már átélte a kiégést.

A kiégés manapság divatos kifejezés, de a mögöttes tartalma már nem vicc tárgya, főleg egy vállalatnál, ahol a vezetők most már jogi felelősséggel is tartoznak a dolgozóik fizikai és mentális egészségéért. Miután az Egészségügyi Világszervezet 2019-ben elismerte, hogy a kiégés foglalkozás-egészségügyi kérdés, és kutatások feltárták, hogy

a munkavállalók fele már legalább egyszer átélte a kiégés fázisait, azóta a cégek is komolyabban veszik a témát. 

A koronavírus csak még jobban felerősítette a folyamatot, egy idei felmérés szerint a dolgozók kétharmada nyilatkozta azt, hogy a helyzet csak rosszabbodott a pandémia óta – írja a CNBC.

Svédországban, egyelőre egyedülálló módon már betegségként tartják számon és terápiát is alkalmaznak az érintett pácienseknél.

A nagyvállalatok közül például a Nike is tett lépéseket az ügyben, azokat az alkalmazottakat, akiknél diagnosztizálták a kiégést, extra szabadságot biztosítottak a rehabilitációhoz. 

Fotó: Shutterstock

Jennifer Moss, aki könyvet írt a témában, úgy látja:

a kiégés nem az elmét, hanem a lelket támadja meg.

Kutatásai megdöbbentő adatot közölnek: 

az emberek 19 százaléka hazudik, amikor azt mondja, jól van, és ezt általában hetente tizennégy alkalommal teszik.

Sokan szoronganak a munkájuk miatt a szabadidejükben is.

A szakértő szerint a cégeknek bízniuk kell annyira a beosztottaikban, hogy észre tudják venni, amikor baj van, és azt ne keverjék össze a lustasággal.

Rávilágított: 

minden egyes befektetés a munkavállalókba egyenesen arányos az üzleti eredmények emelkedésével.

Érdemes kiaknázni az erre vonatkozó lehetőségeket a vállalat büdzséjéből. Az is segíthet, ha az alkalmazottak kaphatnak egy kis betekintést a cég céljaiba, és ezáltal elhivatottabbá válhatnak, ha tudják, miért dolgoznak és értékes a munkájuk. Moss szerint a vezetőknek hetente egyszer érdemes rászánnia 15 percet a csapatukra vagy akár egyénileg is foglalkozni velük, és átbeszélni, hogy mennyire volt sűrű a hét, mik voltak a sikerek és a mélypontok, ez segíthet megérteni egymást, fejleszteni a produktivitást és egy kellemesebb munkahelyi légkört teremteni. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.