A kiégés manapság divatos kifejezés, de a mögöttes tartalma már nem vicc tárgya, főleg egy vállalatnál, ahol a vezetők most már jogi felelősséggel is tartoznak a dolgozóik fizikai és mentális egészségéért. Miután az Egészségügyi Világszervezet 2019-ben elismerte, hogy a kiégés foglalkozás-egészségügyi kérdés, és kutatások feltárták, hogy
a munkavállalók fele már legalább egyszer átélte a kiégés fázisait, azóta a cégek is komolyabban veszik a témát.
A koronavírus csak még jobban felerősítette a folyamatot, egy idei felmérés szerint a dolgozók kétharmada nyilatkozta azt, hogy a helyzet csak rosszabbodott a pandémia óta – írja a CNBC.
Svédországban, egyelőre egyedülálló módon már betegségként tartják számon és terápiát is alkalmaznak az érintett pácienseknél.
A nagyvállalatok közül például a Nike is tett lépéseket az ügyben, azokat az alkalmazottakat, akiknél diagnosztizálták a kiégést, extra szabadságot biztosítottak a rehabilitációhoz.
Jennifer Moss, aki könyvet írt a témában, úgy látja:
a kiégés nem az elmét, hanem a lelket támadja meg.
Kutatásai megdöbbentő adatot közölnek:
az emberek 19 százaléka hazudik, amikor azt mondja, jól van, és ezt általában hetente tizennégy alkalommal teszik.
Sokan szoronganak a munkájuk miatt a szabadidejükben is.
A szakértő szerint a cégeknek bízniuk kell annyira a beosztottaikban, hogy észre tudják venni, amikor baj van, és azt ne keverjék össze a lustasággal.
Rávilágított:
minden egyes befektetés a munkavállalókba egyenesen arányos az üzleti eredmények emelkedésével.
Érdemes kiaknázni az erre vonatkozó lehetőségeket a vállalat büdzséjéből. Az is segíthet, ha az alkalmazottak kaphatnak egy kis betekintést a cég céljaiba, és ezáltal elhivatottabbá válhatnak, ha tudják, miért dolgoznak és értékes a munkájuk. Moss szerint a vezetőknek hetente egyszer érdemes rászánnia 15 percet a csapatukra vagy akár egyénileg is foglalkozni velük, és átbeszélni, hogy mennyire volt sűrű a hét, mik voltak a sikerek és a mélypontok, ez segíthet megérteni egymást, fejleszteni a produktivitást és egy kellemesebb munkahelyi légkört teremteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.