Spanyolország még márciusban jelentette be, hogy megtiltaná az influencereknek és közszereplőknek, hogy egészségtelen ételeket és italokat reklámozzanak a gyerekeknek. A javaslat értelmében tilos lenne minden olyan élelmiszer vagy ital reklámozása, mely magas cukor-, nátrium-, só- vagy zsírtartalmú.
Az európai ország nem csupán az egészségtelen ételek, italok reklámozását tiltaná be a közösségi platformokon, de ezzel egyidőben arra is felkéri a gyerekek körében népszerű influencereket, közszereplőket és hírességeket, hogy vegyenek részt olyan oktatási és közegészségügyi kampányokban, melyek a fizikai aktivitást és az egészség, valamint fenntartható és felelős táplálkozási szokásokat hirdetik.
Erre a lépésre öt hónappal azután került sor, hogy a spanyol fogyasztóvédelmi miniszter, Alberto Garzón bejelentette, hogy betiltja az egészségtelen élelmiszerek gyermekeknek szánt reklámozását a tévében, az interneten, a közösségi médiában és az alkalmazásokban, a mozikban, az újságokban és a rádióban.
A tilalom olyan termékeket foglalna magában, mint a csokoládé, sütemények, kekszek, energiaszeletek, gyümölcslevek, energiaitalok és fagylaltok.
A miniszter szerint erre azért van szükség, hogy összefogva lépjenek fel a gyermekkori elhízás problémájának kezelése érdekében. Egy 2019-es tanulmány rávilágított, hogy a 6-9 év közötti spanyol gyerekek 40,6 százalékának testsúlya haladta meg az ajánlott mértéket, közülük pedig 17,3 százalék már túlsúlyos.
A magyar 4-10 év közötti gyermekek 23 százaléka rendelkezik súlyfelesleggel – állapította meg a Nestlé Hungária a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) szakmai támogatásával készült, 2021-es országos reprezentatív felmérése.
Ennek egyik oka a mozgásszegény életmód, a másik pedig a helytelen táplálkozási szokások. A 4-10 éves kor között lévő gyermekek az ajánlottnál kevesebb zöldséget, gyümölcsöt, tejterméket és teljesértékű gabonát fogyasztanak, ezzel szemben azonban az étrendjük túl sok zsírt és sót tartalmaz.
A tudatos életmód a lelki és testi egészséget egyaránt magába foglalja. A zsírok, sók, cukrok és összességében a kalóriabevitel csökkentése, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának növelése mellett a rendszeres sport, mozgás a testi, míg a csokoládé vagy chips utáni sóvárgás csillapítása a lelki egészséghez járulhat hozzá.
Az influencerek kommunikációjában is szükséges egyfajta tudatosságra ezen a téren, például többségben olyan márkákkal együtt dolgozni, akinek a kínálatában a hagyományos áruk mellett, megtalálhatóak a cukor- és zsírcsökkentett termékek is
– mondta Havas Dávid, a Star Network Influencer Ügynökség projektmenedzsere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.