A The New York Times újságírója vállalkozott arra, hogy kipróbálja a virtuális valóságban (VR) történő randevúzást. A metaverzumban gombamód szaporodnak a randiszolgáltatások, és a pandémiás időszak alatt a felhasználók száma is gyorsuló ütemben nőtt. A Nevermet VR-társkereső szolgáltatás vezérigazgatója, Cam Mullen szerint
a virtuális valóság meg fogja változtatni a társkeresést és a randizási szokásokat.
„A társkeresés jelenleg elsősorban a fizikai vonzalomra épül, túlságosan a külsőre koncentrál. A virtuális valóságban viszont ez csak egy tényezője lesz az ismerkedésnek, az emberek túlléphetnek a felszínen és egy sokkal mélyebben gyökerező kapcsolatot alakíthatnak ki” – mondta Mullen.
A Nevermet mellett hasonló szolgáltatásként létezik a metaverzumban például a Flirtual. A Second Life VR-világában a Lonely Hearts Társkereső Iroda nyújt randiszolgáltatást. Még a Match Group, a Tinder alkalmazás tulajdonosa is bejelentette 2021 novemberében, hogy elindítja a Single Town virtuális teret, ahol szinglik találkozhatnak és randevúzhatnak majd.
Álomvilágba ringathat a metaverzum – VG PodcastSok lehetőséget teremt, de számtalan veszélyt is hordoz a metaverzum – mondta a Blockben informatikai igazgatója a VG Podcastnak. |
A VR-randizás lényege, hogy a felhasználók VR headsetek segítségével megjelenhetnek a virtuális világban, például a metaverzumban. Az itteni létezéshez alkotniuk kell maguknak egy avatárt, amely gyakorlatilag bármilyen lehet, teljesen személyre szabható a külső, a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Emellett a randihelyszínek is rendkívül változatosak lehetnek, hiszen a virtuális térben csak a képzelet szab határt a lehetőségeknek. Meg lehet ejteni például a randevút a Holdon vagy egy trópusi szigeten, ahol örökké naplemente van. Vannak lehetőségek klubokba járni, a VR-térben italozni, sőt még egy ERP nevű jelenség is van, amely egyfajta erotikus szerepjáték. Lényegében ez feleltethető meg a szexnek a virtuális valóságban.
A koronavírus-járvány okozta izoláltság miatt viszonylag sokan próbálták ki a virtuális valóságot. A Flirtual társalkotója, Anthony Tan szerint
világszerte 25 millió VR headset talált gazdára,
nagyjából tehát ekkora lehet a VR-társadalom.
Ez viszonylag széles skálát biztosít az ismerkedéshez ebben a világban, de értelemszerűen a VR nem a valóság. A legtöbben, akik használják a Nevermet szolgáltatást,
arra törekednek, hogy minél előbb a valóságban is találkozhassanak a virtuális partnereikkel.
A VR-térben nem tudod, hogy miként is néz ki a másik, nem lehet megérinteni egymást, így az intimitás csak részben kivitelezhető a pixelek között. Ennek ellenére vannak felhasználók, akik kizárólag virtuális randevúkra vágynak, és elutasítják a valós találkozást.
Ennek sok oka lehet. A VR-térben megtalálhatják a számításaik a mozgássérültek, a szociális szorongással küzdők vagy azok, akik különösen félnek például egy járványtól. Ráadásul kiderülhet az is, hogy egy felhasználó randipartnere a világ ellenkező pontján él, tehát a személyes találkozónak fizikai akadálya is van.
A The New York Times cikkét író újságíró felvette a kapcsolatot egy házaspárral, akik a virtuális valóságban ismerték meg egymást, és házasságukig csak egy-két alkalommal találkoztak. A pár egyik tagja az Egyesült Királyságban, a másik pedig az Egyesült Államokban élt, így a találkozók nem voltak könnyen megoldhatók. Elmondták, hogy a VR-randik addig voltak igazán jók, amíg először nem találkoztak személyesen, utána rendkívüli módon kevéssé vált számukra a pixel érintkezés.
Az érintkezés egyébként egy érdekes kérdés a VR-randizás esetében. Vannak felhasználók, akik arról számoltak be, hogy egy idő után fantomérintést élnek át a VR használata közben. Ez egy a fantomfájdalomhoz hasonló jelenség, a lényege, hogy egy idő után, amikor a VR- világban két avatár érintkezik, akkor a felhasználó úgy érzi, mintha a valóságban is megérintették volna.
Nyilván a 25 millió eladott VR headset nem minden tulajdonosa aktív felhasználója a virtuális valóságnak, de a becslések szerint így is több millióan lehetnek tagjai a virtuális társadalomnak. Anthony Tan elmondta, hogy jelenleg a 18–30 éves korosztály adja a felhasználók túlnyomó részét, de reménykednek benne, hogy ez a világ hamarosan túlnőhet a Z generáción. Tan arról beszélt, hogy az idősebb embereknek általában tetszik a VR, ha egyszer kipróbálták, az aktív felhasználók között pedig sokan vannak, akik barátságokat kötöttek ebben a világban, vagy akár szerelemet találtak.
Valódi kapcsolatok jönnek létre, és azt hiszem, ez a bizonyíték arra, hogy a VR egy működőképes dolog az emberek számára
– mondta Tan.
Japán megregulázhatja a big tech cégeketA legnagyobb technológiai vállalatok – köztük a TikTok, a Meta, a Twitter, a Google és a Microsoft is – regisztrálnak Japánban, és elfogadják a szigetország szabályait. A cégek hónapok óta birkóztak Tokióval, de végül kénytelenek voltak engedni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.