Továbbra is tart a megrongálódott útburkolat helyreállítása a M1-es autópályán történt szombati tömegbaleset helyszínén, a munkálatok miatt 8 kilométer hosszan torlódnak a járművek a sztráda Hegyeshalom felé vezető oldalán, a herceghalmi csomópont után – közölte az Útinform a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-re (MKIF) hivatkozva hétfő délután a honlapján.
Azt írták, a 28-as és a 30-as kilométer közötti szakaszon a külső sávban tart a munkavégzés, és már a Sasfészek-tó pihenőtől érzékelhető a lassulás, megtorpan a járműsor.
Az Útinform azt kéri, aki csak teheti, már az M0-s autóút csomópontjától az 1-es főutat válassza, de arra is felhívták a figyelmet, hogy az erős forgalom miatt az 1-es főúton, Biatorbágy és Herceghalom átkelési szakaszán is torlódik a kocsisor, lépésben lehet csak haladni. Visszatérni az autópályára a 39-es jelű Bicske csomópontban lehetséges.
Öt kamion és 37 autó ütközött, mindkét irányban lezárták az M1-es autópályát Herceghalomnál szombat délután – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság a Police.hu oldalon. A rendőrségi tájékoztatás szerint a baleset szombaton, 14 óra 25 perc körül az M1-es autópálya 26-os kilométerszelvényénél, a fővárosból kifelé vezető oldalon történt.
A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármű kiégett, és összesen 39 ember sérült meg. Az első hírek még életveszélyes sérültekről szóltak. Később Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-nek elmondta: a helyszínre négy helikopterrel és 16 mentőautóval érkeztek a mentők, és 39 embert vittek négy település – Győr, Tatabánya, Székesfehérvár és Budapest – kórházaiba. A szóvivő információi szerint a tömegbalesetben tíz gyermek sérült meg, közülük négyen súlyosan és hatan könnyebben, valamint huszonkilenc felnőtt, akik közül tízen súlyosan, míg tizenkilencen könnyebben. Egy ember holtteste késő éjjel, a roncsok eltávolítása közben került elő, így halálos áldozata is van a tömegszerencsétlenségnek.
Az ütközés pillanata: közzétette a rendőrség az M1-es tömegbalesetről készült felvételt – megrázó videóA balesetben egy ember meghalt és többtucatnyian megsérültek. Az ütközés pillanatát is videóra vették. |
A balesetben az útburkolat annyira megsérült, hogy felújítási munkálatokra van szükség a helyreállításhoz. Ahogy írtuk, ez a munka még zajlik. Hétfőn a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársai már korán reggel a helyszínen voltak, és dolgoztak az autópálya helyreállításán. Korábban a Világgazdaság írt róla, hogy a kora esti órákra helyreállhat a forgalom a szakasz teljes szélességében. Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója hétfő délután azt mondta, hogy a munkálatok abban az esetben húzódhatnak el, ha a szakemberek mélyebb szerkezeti sérülést találnak az útburkolaton.
Hétfőn, nap közben olyan hírek jelentek meg a sajtóban, hogy a baleset károsultjai akár hónapokat is várhatnak a biztosítók kárrendezésére, mivel a rendőrségi nyomozás lezárása után kezdődhet meg a biztosítási díjak kifizetése. Ekkor az is felmerült, hogy a casco biztosítással rendelkezők számíthatnak pénzre. A Magyar Biztosítók Szövetsége cáfolta ezeket a híreket. Kiemelte, hogy 10 éve a hazai biztosítók kidolgoztak egy különleges eljárásrendet az ilyen tömegbalesetek kezelésére. Ennek értelmében a biztosítók a rendőrségi eljárás lezárása előtt megkezdik a kártalanítás előlegeinek kifizetését a károsultaknak. Ehhez az érintetteknek fel kell keresniük a gépkocsijuk biztosítóját vagy a Magyar Biztosítók Szövetségét. A biztosítók tehát nem várják meg a rendőrségi eljárás végét a kártalanítás megkezdésével, viszont bizonyos dokumentumokat meg kell kapniuk a hatóságoktól, mielőtt elkezdődnek a kifizetések.
A Magyar Biztosítók Szövetsége közleményében hozzátette, hogy a rendőrségi eljárás lezárása után, az egyes érintettek felelősségének bizonyítását követően sor kerülhet utólag az elszámolásra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.