Comic Con-élményt ígér a sportrajongóknak a sportrelikviák, -gyűjtemények és sportszerek értékesítése mellett a sportfogadások területén is egyre erősebb pozíciót elfoglaló Fanatics, amely a tervek szerint jövő évtől a rendezvényszervezésbe is beleveti magát.
Az ikonikus Topps sportkártyagyártó céget is birtokló, jacksonville-i központú társaság Fanatics Events néven indít új üzletágat, amely a képregény- és popkultúra-rajongók körében népszerű seregszemle, a Comic Con mintájára a sportgyűjteményeket fókuszba állító rendezvényeket szervez majd a jövőben.
A projekthez a sportrendezvények nagyágyúja, az Endeavor csoporthoz tartozó IMG lesz a vállalat partnere, a közös vállalat többségi tulajdonjoga azonban a Fanaticsnál marad az üzletről beszámoló CNBC szerint.
A Fanatics eddig elsősorban e-kereskedelmi platformként volt ismert a sportkedvelő közösség körében. A vállalat a további növekedéséhez tőzsdére lépést és ennek keretében nyilvános részvénykibocsátást (IPO) is tervez, ehhez pedig igyekszik diverzifikálni tevékenységét a befektetők megnyerése érdekében.
A cég májusban jelentette be az egyik legnagyobb sportkártyákra szakosodott tengerentúli aukciósház, a PWCC felvásárlását, miután tavaly év elején félmilliárd dollárért megszerezte a gyűjthető sportkártyákat gyártó Topps céget. A sportkártyák a pandémia kitörése óta reneszánszukat élik, a bennük rejlő piaci potenciát jól jelzi, hogy egy 2013-es limitált kiadású Messi-lap több mint félmillió dollárért talált gazdára egy tavalyi árverésen. Az aukciós rekordot egy 1952-es Mickey Mantle-újonckártya tartja, amiért 12,6 millió dollárt (4,3 milliárd forintot) fizettek.
A vállalat eközben a sportfogadások terén is terjeszkedik, június végén a DraftKingsre ráígérve, 225 millió dollárért tett ajánlatot a PointsBet amerikai üzletrészének átvételére. A tervezett IPO előkészítésére múlt hónapban olyan nagy befektetési bankok részvételével tartott befektetői napot a cég, mint a Goldman Sachs és a Barclays.
Az új Fanatics Events üzletágunk elindítása lehetőséget nyújt arra, hogy a rajongói lét minden aspektusát – a sportot, a gyűjteményeket, az emléktárgyakat, a divatot, a zenét és a szórakozást is beleértve – egy fizikai rendezvény keretében ünnepeljük, olyan módon, ahogyan eddig még soha
– mondta Lance Fensterman, a Fanatics Events vezérigazgatója.
A vállalat globális rendezvények szervezését tervezi különböző partnerségeken és felvásárlásokon keresztül, első körben főként a sporttárgyakat gyűjtőket megszólítva. Az első ilyen nagyszabású eseményre várhatóan 2024-ben kerül majd sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.