BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dupla pénzt kapnak a Vörös-tengeren hajózó dán tengerészek

A húszik támadásai ellen a dán hajótársaságok szervezete által tömörített cégek veszélyességi pótlékot fizetnek.

A világ legnagyobb tengeri szállítmányozó cégeinek is otthont adó Dánia iparági szervezete megállapodott az ország három legnagyobb tengerész szakszervezetével, hogy dupla bért fizet a Vörös-tengeren áthaladó hajók matrózainak, kompenzálandó a húszi támadások jelentette veszélyeket.

Container ship "Mumbai Maersk" reaches Bremerhaven
Fotó: Sina Schuldt/DPA/AFP

A Szuezi-csatornán keresztül vezető, rövidebb utat számos hajótársaság inkább elkerüli a veszélyek miatt, ám többek között a második legnagyobb konténerszállító vállalat a világon, a dán A.P. Möller-Maersk úgy döntött, hogy bízik az amerikai vezetésű védelmi erőben, és abban, hogy az képes az óceánjárókat megvédeni a húszik támadásaitól – írja a Bloomberg.

Noha a jemeni húszik a palesztinok támogatása és Izrael ellenzése miatt indítják támadásaikat, több, a zsidó állammal semmilyen kapcsolatban nem álló hajó is célkeresztbe került.

Ahogy arról beszámoltunk, miután több konténerszállító hajókat üzemeltető társaság vagy épp a BP úgy döntött, hogy inkább kerülőt tesz és nem hajózik keresztül a Vörös-tengert és a Szuezi-csatornát érintő útvonalakon, a Freghtos legfrissebb adatai szerint mintegy 53 százalékkal nőtt a konténerek szállítási díja.

A Vörös-tenger déli bejáratát jelentő, Jemen partjainál fekvő Bab-el-Mandeb-szorosról ugyanis kiderült, hogy az legalább annyira fontos szűk keresztmetszet, mint a tenger északi bejárata, a Szuezi-csatorna. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.