Kongatja a vészharangot az ENSZ Nemzetközi Tengerészeti Szervezetének vezetője, mivel a Vörös-tengert elkerülő hajók régi-új veszéllyel, a kalóztámadásokkal néznek szembe.
Arsenio Dominguez, a szervezet főtitkára elmondta, hogy tárgyalásokat folytattak Szomáliával Afrika keleti partján és a Guineai-öböl partján fekvő országokkal is a kontinens nyugati oldalán. Az egyeztetések célja annak a megelőzése volt, hogy a kalózkodás ismét komoly problémává váljon.
Számos hajótársaság kerüli el december óta a Vörös-tengert és a Szuezi-csatornát a jemeni húszik támadásaitól tartva, s emiatt az Indiai-óceánon és Afrika nyugati oldalán is megnőtt a forgalom.
A közelmúlt kalóztámadásaira kitérve
Dominguez sürgette a hajózási cégeket, hogy Afrika partjainál továbbra is tegyenek biztonsági intézkedéseket,
hasonlókat, mint a korábbi, 2008–2012-es időszakban tettek Szomália partjainál – írja a Financial Times.
A brit tengerészeti hatóság (UKMTO) a múlt hónapban figyelmeztetést adott ki, mely szerint két kalózcsapa is tevékenykedhet az Indiai-óceánon. Egy, még decemberben eltérített hajó továbbra is Szomáliában van, míg egy hónappal később egy másik, ömlesztett árut szállító hajót a kalózok átadtak az indiai haditengerészetnek. Januárban Egyenlítői-Guinea partjainál pedig egy tankert ért kalóztámadás.
A kalóztámadások Szomália partjainál 2008 és 2012 között voltak különösen gyakoriak, míg Afrika nyugati partvidékén 2018-ban tetőzött a támadások száma.
Dominguez üdvözölte az Európai Unió által létrehozott haditengerészeti erőt, mely a Vörös-tengeren védené meg a kereskedelmi hajózást, csatlakozva az amerikai és indiai erőfeszítésekhez a térségben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.