BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína és Németország együttműködése elősegítheti az elektromos autózást

Hszi Csin-ping az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Olaf Scholz pekingi látogatása alatt. Németország nem támogatja a kínai elektromos autókra kivetendő EU-s vámot.

Hszi Csin-ping kínai elnök kedden Pekingben fogadta Olaf Scholz német kancellárt, és megbeszélésükön a kölcsönös együttműködés fontosságát és potenciális előnyeit hangsúlyozta. Hszi úgy gondolja, hogy hatalmas a potenciál a Kína és Németország közötti, mindkét fél számára kölcsönösen előnyös együttműködésben, melyet véleménye szerint ki kell használni. Hozzátette, hogy a két ország közötti együttműködés nem kockázat, hanem garancia a stabil kapcsolatokra és lehetőség a jövőre nézve.

Olaf Scholz német kancellár és Hszi Csin-ping kínai elnök találkozója Pekingben
Olaf Scholz német kancellár és Hszi Csin-ping kínai elnök találkozója Pekingben / Fotó: Kay Nietfeld / AFP

A kínai elnök kiemelte, hogy a Peking és Berlin között fenntartott kétoldalú kapcsolatok folyamatosan fejlődni fognak, amíg mindketten tiszteletben tartják egymást, és a vitás kérdések fenntartása mellett keresik a közös pontokat.

A kétoldalú kapcsolatokat hosszú távú és stratégiai szemlélettel kell mindenre kiterjedően megközelítenünk és fejlesztenünk

– mondta a kancellárnak Hszi, aki arról is beszélt, hogy országaik ipari és beszállítói láncai mélyen összefonódnak, piacaik pedig nagymértékben függenek egymástól.

Az orosz–ukrán háború kapcsán a kínai elnök felszólította az összes érintett felet, hogy dolgozzanak együtt a béke mielőbbi helyreállítása érdekében és a konfliktus ellenőrizhetetlenné válásának megállításában. Ismét kiemelte, hogy országa minden békés rendezésre irányuló erőfeszítést támogat, beleértve egy nemzetközi békekonferencia megtartását is, amelyet Oroszország és Ukrajna is elismer, mindkét fél egyenlő részvételével.

Egyszer majd Németországban és Európában is lesznek kínai autók. Az egyetlen dolog, aminek mindig világosnak kell lennie, hogy a versenynek tisztességesnek kell maradnia. Más szóval, hogy ne legyen dömping és túltermelés, és a szerzői jogokat se sértsék meg

– emelte ki a sanghaji Tongji Egyetem diákjainak tartott előadásában Olaf Scholz.

A kancellárt kínai útjára elkísérte a Mercedes-Benz elnöke és a BMW vezérigazgatója, jelezve azt, hogy számukra mennyire fontos a kínai piac. Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója Pekingben elmondta, hogy a kínai–német gazdasági kapcsolatokat nemcsak fenntartani, hanem fejleszteni is kell. Hozzátette, hogy egy ilyen nagy piacról való visszavonulás nem alternatíva, ehelyett a pozícióikat kell megerősíteni. Hasonlóan vélekedett a BMW vezérigazgatója is Németország legnagyobb kereskedelmi partneréről, Oliver Zipse véleménye szerint több lehetőséget látnak Kínában, mint kockázatot.

Kínai szén fűti az éghajlatváltozást

A zöldenergia helyett a szénégetés győzedelmeskedik a Távol-Keleten. Kína az új fosszilis erőművi kapacitás kétharmadát adta, beárnyékolva a Nyugat klímavédelmi törekvéseit, és lelassítva a megújulóenergia-termelés elterjedését.

Az ügy előzménye az volt, hogy még tavaly szeptemberben Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke bejelentette, hogy versenyjogi vizsgálatot indítanak az elektromos autóknak nyújtott kínai támogatások által okozott piaci torzulások felmérésére. Ahogy akkor fogalmazott, a globális piacokat elárasztják az olcsóbb kínai elektromos autók. Hozzátette, hogy ha a vizsgálat során kiderül, hogy Peking megsérti a nemzetközi kereskedelmi jog szabályait, Brüsszel büntetővámokat vet majd ki a kínai járművekre.

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana. A szervezet szerint a kínai iparnak nyújtott állami támogatásokkal szemben fontolgatott uniós intézkedések nem oldanák meg a német autóipar előtt álló kihívásokat.

A legfrissebb adatok szerint az év első három hónapjában 10 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 7 százalékról a kínai modellek részesedése Németországban. Miközben más autógyártók elektromos autóinak eladásai csökkentek, a kínai beszállítók növelni tudták eladásaikat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.