Egészen páratlan eseménysorozat játszódott le a múlt hétvégén Magyarország legnagyobb befogadóképességű stadionjában, a Puskás Arénában.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a jelenlegi leginkább felkapott pop előadó, Azahriah egymás után három koncertet is adott. Ha nem is csordultig teltház, de vitathatatlanul tömegek előtt, ezzel pedig új fejezetet nyitott a rendszerváltás utáni hazai zenetörténetben. Csak, hogy világos legyen: az rövid úton eldőlt, nem csak a 22 éves sztár képes „megtölteni” a Puskás Arénát.
Azt viszont már senki nem veheti el Azahriah és csapatától, hogy ők voltak az első hazai zenészek, akik megtöltötték a Puskás Arénát. A produkciójuk ezért is állatorvosi ló, amiből számos konklúzió levonható, így például az anyagiak terén is. Talán kevesen gondolnák, pedig könnyen lehet, hogy dacára Azahriah népszerűségének,
a Puskás Arénában adott tripla koncert bukás volt.
Ez nem valamiféle légből kapott feltételezés, hanem a frissen megjelent számokból következik.
Az, hogy a Puskásban tartott Azahriah tripla koncert bukás lehetett anyagi szempontból (kizárólag a jegyeladásokat nézve, a merchandising nélkül), azt követően merülhetett fel, hogy Azahriah ügynöksége, a Supermanagement tulajdonosa, egyben ügyvezetője Tóth Gergely, valamint Tóth Kristóf projektmenedzser hosszú podcast-interjút adott a 444-nek. Ebben sok minden szóba került, egyebek mellett az is, hogy
majdnem 1,5 milliárd forint volt a költsége a Puskás-koncerteknek,
miután nem spóroltak semmin. Mindez nem csak a csillagászati összeg miatt figyelemreméltó, hanem azért is, mert a koncert szervezője, egyben hivatalos jegyértékesítője, a Broadway Ticket Hungary Kft. ügyvezetője, Kovács Zoltán a múlt hét közepén azt nyilatkozta a Világgazdaságnak, hogy kicsivel több mint nettó 1,5 milliárd forint jegybevételt értek el, miután a 27 százalékos áfa nagyon sokat levesz.
Vagyis ezek alapján az egyik oldalon van majdnem 1,5 milliárd forintnyi kiadás, a másikon pedig kicsivel több mint 1,5 milliárd forint bevétel. Ebből pedig az következik, hogy nagyjából nullás lehetett a három Puskás-koncert eredménye, ami azért finoman szólva is negatív meglepetés lenne. (Persze, annak idején a Sziget fesztiválról is gyakran hangzott el, hogy hiába a többszázeres látogatószám, veszteséggel működik – a szerk.)
Csakhogy a már idézett podcastben előkerült egy szempont, ami valamennyire érthetővé teszi az esetleges veszteség közeli végeredményt. Elhangzott ugyanis, hogy a Puskás Arénába szervezett koncert akkor nullszaldós alapesetben, ha legalább 35 ezer jegyet értékesítenek. Azt is tudjuk, hogy a három Azahriah-fellépésre összesen több mint 130 ezer belépőt adtak el, vagyis koncertenként átlagosan 43-45 ezret. Miután az Azahriah-show-t tényleg nem aprózták el, világszínvonalú technikát használtak – csak a színpad 250 millió forintba került –, benne van a pakliban, hogy
a 35 ezer jegynél többre volt szükség ahhoz, hogy egyáltalán nulla körülire kihozzák a rendezvényt.
Biztosat azonban nehéz állítani, mert Azahriah menedzsmentje elzárkózott az elől, hogy tisztázza a kérdést. Arról érdeklődtünk írásban, hogy végeredményben nyereséges, nullszaldós vagy veszteséges lett-e a tripla koncert a Puskás Arénában. A Világgazdaságnak a Supermanagement úgy reagált, hogy köszönik a megkeresését, de „nem szeretnének nyilatkozni”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.