BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Káosz Ferihegyen – ilyen most a helyzet a repülőtéren, sokan búcsút intettek az idei nyaralásuknak

Törölt járatok és késések a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, több százan feszült hangulatban várakoznak.

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy egy világszintű informatikai probléma lépett fel, amely érinti a repülőterek információs rendszereit, a bankok szolgáltatásait és a különböző médiumok hálózatait is. Ausztráliától az Egyesült Királyságig, Európától Alaszkáig jelentettek leállásokat és hibákat.

 Ferihegyi életkép: kudarcba fulladt nyaralások és családi látogatások / Forrás: Bors olvasója

A Budapest Airport közölte, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti, több légitársaság az utasfelvétel manuális elvégzése mellett döntött.

A Bors.hu beszámolója szerint teljes a káosz a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. 

A 2B terminálban rengeteg utas várakozik tanácstalanul.  Több érkező járatot is töröltek és szinte az összes induló járat késik.

Voltak, akik már feladták, hogy elutaznak / Forrás: Bors olvasója

A cikk szerint több száz ember várakozik az  információs pultok előtt és a becsekkolásnál, köztük kisgyermekek. Vannak, akik nyaralni indultak volna és olyanok is, akik a külföldön élő rokonokat szeretnék meglátogatni. A hangulat pattanásig feszült. 

A reptéri dolgozók sem tudják megmondani, hogy meddig tarthat még a meghibásodás; vizet osztanak a kígyózó sorokban álló embereknek.

Az utasok kártérítésért vagy átfoglalásért telefonálgatnak és kiszolgáltatottan várják, hogy hogyan tovább. Voltak, akik már feladták, például egy idős házaspár inkább lemondott a londoni útjukról és elindultak haza a reptérről.

A Wizz Air tájékoztatása szerint a többi légitársasághoz hasonlóan rendkívüli technikai kihívással találták magukat. Közleményükben azt írták: az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán.

Azt is közölték, hogy nem elérhető a Wizz Air weboldala és mobilalkalmazása, a foglalási rendszer, az online utasfelvétel és a beszállókártya kiadása, az új foglalások és meglévő foglalások módosítása, de még a kapcsolattartó és ügyfélszolgálati központok sem. 

Az üzemszünet ideje alatt minden utas számára ingyenes a repülőtéri utasfelvétel. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy legalább 3 órával a tervezett indulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés elvégzésére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.