„A MÁV-os kollégák legfrissebb tájékoztatása szerint a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé teljesen helyreállt a vasúti közlekedés. A teljes országra kiterjedő rendkívüli váltóvizsgálatok a nyugati irányba vezető pályaszakaszokon még tartanak, így azokon ma délre várható a menetrendszerű közlekedés visszaállása” – írta friss posztjában Lázár János a Facebookon.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon,
a vonatbalesetben nem sérült meg senki.
A durva baleset miatt a Keleti pályaudvar teljesen megbénult, a vonatok más budapesti állomásokra érkeztek és onnan indultak tovább. Az építési és közlekedési miniszter köszönetet mondott mindenkinek, aki a helyreállítási folyamatokban részt vett. A vonatbaleset után Vitézy Dávid azt írta, hogy még senki nem tudhatja, hogy mi történt pontosan a Keleti pályaudvaron, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását.
„Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből,
ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt”
– fogalmazott a közlekedési szakember. A korábbi közlekedési államtitkár hétfőn azt írta a Facebookon, hogy „Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés: miközben a Keleti pályaudvar a tegnapi baleset miatt továbbra is lezárva, most síntörés keletkezett a Nyugatiba vezető ceglédi fővonalon is.”
Lázár kedden azt írta, hogy „Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen.
Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot.”
A politikus azt írta, hogy azok a fejlesztések, amelyekre Vitézy Dávid hivatkozik és amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemezni, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg. „Még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul. A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt” – írta Lázár.
A miniszter szerint az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés. „Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több. Ezért hirdettem meg az 5 pontos közlekedési akciótervet. Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt” – fogalmazott a posztjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.