A párizsi olimpiai és paralimpiai játékok megerősítették az olimpiai mozgalom küldetését, értékét és erejét – mondta Fürjes Balázs, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság magyar tagja a Sport.Üzlet.Reggeli powered by Origo Sport című rendezvényen, amely az MBH Bank támogatásával valósult meg. Kifejtette: az ötkarikás játékok küldetése, hogy a sport által jobb hellyé tegyük a világot, békés versengésben valósuljon meg a nemzetek összekapcsolódása. Mindez Párizsban megvalósult – mutatott rá.
A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára szerint jelzésértékű, hogy az olimpián tízezer-ötszáz atléta, több mint kétszáz olimpiai küldöttség vett részt, és fele-fele arányban most valósult meg először a nemek közötti egyenlőség.
Összesen kilencmillió jegyet adtak el, a közvetítéseket pedig három és fél milliárdan követték.
A hibák abból fakadtak, amikor a politikát és az ideológiát a sport elé helyezték, holott egy olimpia elsősorban a sportról és a versengésről szól – húzta alá Fürjes Balázs. Erre példaként a megnyitóünnepséget hozta fel, amelynek a tartalma vitákat váltott ki.
Úgy véli, egy olimpia előnyös lenne Magyarországnak, főleg a fővárosnak. A házigazdaszerep egyben lehetőséget nyújtana a budapesti közlekedés rendbetételére, beleértve a pályaudvarokat, a közutakat, a HÉV-eket és a villamoshálózatot. A sportlétesítmények pedig már adottak – összegezte.
Fürjes Balázs szavait két különböző témájú kerekasztal-beszélgetés követte. Az egyik beszélgetésen Pataki Piroska, az MBH Bank marketingigazgatója a szponzoráció jelentőségéről szólva elmondta: egyik analógia az elköteleződés, a másik pedig a kitartás – a bank e kettőt képviseli, és pont ez a közös nevező a sporttal. Ennek szellemében több sportággal, területtel működnek együtt.
„A legfőbb értékek a sportolók” – mondta Tóth Anita, a MOB kommunikációs igazgatója. Azzal folytatta, hogy 5700 médiaszakember vett részt az olimpia tudósításán, ez jól mutatja, hogy a sport és az olimpia iránt igen nagy a kereslet. Arra is van példa, hogy korábbi élsportolót keresnek a cégek munkatársnak, hiszen „semleges közegben a személye motivációt adhat az egész közösségnek”.
Az MBH-nál úgy látják, a videós tartalom és a fogyasztás mikéntje megváltozott, előtérbe került az online fogyasztás, több kattintást hoz a rövid, pörgős videós tartalom és a streamingszolgáltatás, az utóbbi mellett szól a visszanézési lehetőség is. A pénzintézet a sport-márka-összekapcsolódást tudatosan viszi véghez,
szponzorként kilenc sportolóval szerződtek idén.
Az MBH-nál cél az is, hogy a sportoló márkanagykövet lehessen, továbbá a támogatói hátország bemutatására is hangsúlyt fektetnek egy-egy versenyző promotálásánál.
Pécsi Máté, a Sponsmore ügyvezetője arról beszélt, hogy a sportszponzoráció digitalizálását tűzték ki célul. Céljuk, hogy a digitalizáció a sportban is megjelenjen; jó iránynak tartja, hogy az MBH, illetve hozzá hasonló módon mások is kapcsolódnak a sport világához.
Door Tamás, a Mediaworks Hungary innovációs igazgatója elmondta, ma már kevés egy jó sport közvetítés vagy elemzés. Hatalmas a verseny, hogy ki férhet bele a fogyasztó 0-24 órás képernyőidejébe. Ehhez pedig már nem elsősorban a fogyasztó igényeire szabott, hanem az algoritmusoknak megfelelő tartalmat kell gyártani, hogy a Google, a Facebook a mi tartalmunkat ajánlja a felhasználónak. A média szerepe továbbra is az, hogy elérhetővé tegye a tartalmat, de sokkal nehezebb megfelelni a fogyasztói szokásoknak, mint pár évvel ezelőtt
„A médiajelenlétet minden sportoló máshogy éli meg, más-más arányban engedi be az életébe” – jegyezte meg Tótka Sándor olimpiai, kétszeres világ- és négyszeres Európa-bajnok, valamint ifjúsági olimpiai bajnok kajakozó. Elmondása szerint sok szeretetet kap a szurkolóktól, pont ezért kezdett előadásokat tartani. Megjegyezte, hogy egy sportolónak nehéz beilleszteni az életébe a szereplést, azonban ez tervezhető és tanulható.
A második kerekasztal-beszélgetésen szó esett a felkészülés lélektani háttérről is, hiszen ma már szakembergárda segíti a sportolót, nem pedig önmagában az edző.
„A sportpszichológia nem egyenlő a klinikai pszichológiával; olyan felkészítést kell nyújtani, ahol a sportoló módszereket is tanul, hogy valóban csúcsformát mutathasson – mondta Lénárt Ágota sportpszichológus, egyetemi docens. – Nem elég csupán az edzés, fejben is meg kell lennie a kontrollnak, és a sikert is meg kell tanulni kezelni, valamint fel kell tárni az elakadások hátterét” – sorolta utalva arra, hogy időt kell szánni a személyiségfejlesztésre.
Zsivoczky-Pandel Attila bronzérmes világbajnok magyar többpróbázó – a Budapest Honvéd FC szakmai vezetője elmondta: korábban három-négy tagú felkészítő csapatok voltak, ez ma már kibővült. Szerinte
a dobogós helyezés azon múlhat, hogy azt a maradék egy százalékot sikerül-e kihozni a sportolóból.
Minél hamarabb és minél nagyobb stábbal kezd valaki dolgozni, annál nagyobb sikerre számíthat.
Igaz Bálint sportmasszőr, fizioterapeuta volt válogatott atléta, testnevelő tanár úgy véli, hogy az edző és a sportoló szimbiózisban kell legyen, nem csak alkalmilag kell rendelkezésre állni. Azaz a masszőrnek adott esetben helyettesíteni kell tudni akár a sportpszichológust.
Molnár Attila atléta, olimpikon pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy egyéni szinten ma már megválasztható, hogy a sportoló kivel dolgozna együtt, hiszen többéves munkáról van szó. Szintén kiemelte a mentális tréning szerepét, amely elmondása szerint nem mindenkinél kap egyforma hangsúlyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.