BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szijjártó Péter megfejtette, miért vámolja meg valójában az EU a kínai elektromos autókat

Szijjártó Péter szerint a leköszönő Európai Bizottság a távozása előtt még egy kegyelemdöfést ad az európai gazdaságnak. Szerinte azzal, hogy a tagállamok és az iparág legnagyobb vállalatainak véleményét figyelmen kívül hagyva extra vámokat vezet be az elektromos autóipar kínai szereplőire.

Az Ursula von der Leyen elnök vezette Európai Bizottság nehéz helyzetbe hozta az Európai Uniót: az elmúlt öt év vesszőfutása nyomán az EU kevésbé biztonságos, kevésbé versenyképes és politikailag súlytalanabb lett, mint 2019-ben volt – írja Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter új Facebook-posztjában.

Szijjártó Péter megfejtette, miért vámolja meg valójában az EU a kínai elektromos autókat
Szijjártó Péter megfejtette, miért vámolja meg valójában az EU a kínai elektromos autókat / Fotó: Szijjártó Péter / Facebook

A külügyminiszter azt írja: a bizottság elnökének egyértelmű felelőssége, hogy Európát belevitte egy vesztes háborúba, hogy az EU világgazdasági és világpolitikai jelentősége lecsökkent.

A leköszönő Európai Bizottság a távozása előtt még egy kegyelemdöfést ad az európai gazdaságnak, 

bevisz még egy mélyütést az európai versenyképességnek azzal, hogy – a tagállamok és az iparág legnagyobb vállalatainak véleményét figyelmen kívül hagyva – extra vámokat vezet be az elektromos autóipar kínai szereplőire – olvasható a posztban. 

„Kinek az érdekét szolgálja mindez?” – teszi fel a kérdést Szijjártó Péter, majd meg is válaszolja, hogy „az európai uniós országokét biztosan nem, mert a 27-ből mindössze 10-en szavazták meg. Az európai autógyártókét sem: az autóipar legnagyobb szereplői kézzel-lábbal tiltakoznak az intézkedéssel szemben, hiszen az európai elektromobilitási stratégia sikere nehezen képzelhető el a kínai beszállítókkal való együttműködés nélkül”.

Vámháború: lehet, hogy mégis sikerül megállapodnia Kínával az EU-nak

Az Európai Unió tisztviselőket küldött Pekingbe, hogy folytassák a tárgyalásokat a Kínában gyártott elektromos járműveket terhelő vámok alternatívájáról. Az, hogy Brüsszel elfogadta a meghívást, azt jelentheti, hogy történt előrelépés az egyeztetésekben. Ugyanakkor a Bloomberg forrásai szerint 

továbbra is bonyolult más megoldást találni a szerdán életbe lépett vámoknak, 

hiszen az erre irányuló terveket sem véglegesítették és azt Pekinggel is koordinálni kell. Az EU az Európai Bizottság mintegy egyéves, a szektor tiltott állami támogatását megállapító vizsgálata után döntött a vámok bevezetése mellett, ám a tagállamok között nincs egyetértés az intézkedés szükségessége vagy épp hasznossága mellett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.