Egyre elhivatottabbak a cégvezetők a fenntarthatósági célok eléréséért– derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb riportjából. A kutatás szerint a menedzserek 84 százaléka idén úgy nyilatkozott, hogy szervezete teljesíti a kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzéseit, és csak kevesebb mint tizedük mondta, hogy elmaradásban van.
A szervezetek igyekeznek minimálisra csökkenteni a környezetre gyakorolt negatív hatásukat, a vezetők háromnegyede nyilatkozta, hogy gyártási stratégiájának egyik fő szempontja a termékek újrahasznosítása, szemben a 2022-es 53 százalékkal. Ezen túlmenően a cégvezetők háromnegyede vezetett be vízgazdálkodási programot, szemben a 2022-es 55 százalékkal.
Mindez azt tükrözi, hogy a fenntarthatósági projektek a jelentős ellenszél ellenére 2024-ben is folyamatos lendületben maradnak
– jelentette ki Cyril Garcia, a Capgemini globális fenntarthatósági, felelősségvállalási vezetője. Persze ez fontos is, hiszen a bizalom és a hitelesség fogyasztók körében történő kiépítésének legjobb módja, ha kézzelfogható eredményeket produkálnak.
Másképpen látják az ESG-kérdést a fogyasztók.
A kutatás szerint a fogyasztók háromnegyede elvárja, hogy a vállalatok 2024-ben nagyobb szerepet vállaljanak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében. Ezen túlmenően a fogyasztók minden eddiginél szkeptikusabbak a vállalati fenntarthatósággal kapcsolatban. Több mint 50 százalékuk gondolja úgy, hogy a szervezetek zöldre mossák fenntarthatósági kezdeményezéseiket, szemben a 2023-as 33 százalékkal.
Világszerte a cégvezetők 73 százaléka egyetért abban, hogy az Európai Unió vállalatok fenntarthatósági jelentéstételéről szóló irányelve (CSRD) javítja a fenntarthatóság mérési és nyomon követési lehetőségeit. A szervezetek azonban továbbra is „titkolják” lépéseiket, azaz az ESG jelentések továbbra se teljesek, és sokszor késnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.