A MÁV vezérigazgatója hivatalosan bejelentette: elindítják a Keleti-programot, melyen belül felújítják a pályaudvar teljes váltókörzetét. „Az idén 140 éves Keleti pályaudvar az év második felében sajnos két – váltókkal kapcsolatos – siklás miatt is a hírek főszereplőjévé vált. A két esetnek műszaki értelemben nem volt köze egymáshoz, arra viszont egyaránt alkalmasak voltak, hogy ártsanak az utasok biztonságérzetének és rontsák a vonatok menetrendszerűségét, pontosságát” – írta ki Facebook-oldalára Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója.
Hegyi úgy fogalmazott, hogy már korábban tervben volt a Keleti-program, most viszont a balesetek miatt úgy döntöttek, előre hozzák a munkálatokat.
A vezérigazgató ígéretet tett arra, hogy a Keleti pályaudvar teljes váltókörzetét felújítják.
„Az előrehozott munkálatok a mai nappal megkezdődtek: a hónap végéig közel kétszáz faalj cseréjét hajtjuk végre a pályaudvar váltóiban. Hogy az utasforgalmat ne zavarjuk, kizárólag az éjszakai órákban – este 9 és hajnali 5 óra között – dolgozunk, de természetesen így is előfordulhat, hogy a munkálatok idején egy-egy vonat nem a megszokott vágányra érkezik majd” – tette hozzá. Szerinte a „novemberi munka csupán első, de annál fontosabb lépése a Keleti-programnak”. Idén már összesen 35 helyszínen hajtanak végre érdemi munkálatokat, jövőre pedig „következhet a munka oroszlánrésze”.
Október közepén a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról. A vonatbaleset fennakadásokat okozott a vasúti közlekedésben. Hegyi egy Facebook-bejegyzésben közölt részleteket az esetről. Elmondta, hogy a balesetben egy szerelvényvonat volt érintett, amely utast nem szállított, sőt, a közelében sem tartózkodtak utasok, így senki sem sérült meg. A mozdonyvezető észlelte a pályahibát, és ennek megfelelően cselekedett, ő is sértetlenül megúszta a kisiklást.
„A baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt. A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgáltuk és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján cseréltük” – tudatta posztjában Hegyi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.