A meglehetősen innovatívnak számító, Noi Supereroi 2030 nevet viselő tankönyvcsalád negyedikeseknek szóló földrajzkönyvének 23. oldalán hiába keressük Magyarországot, minden jel arra utal, hogy hazánkat egyszerűen nem jelölik – írja a Gyerekszoba. A tankönyvbe került színes ábra szerint Ausztriával, Szlovéniával, Horvátországgal és Szerbiával nem Magyarország, hanem Románia határos.
Szászi István emlékeztetett arra az örök érvényű megállapításra, hogy „ha Németország autóipara prüszköl, a magyar ipar megfázik”. A Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban a Világgazdaságnak adott interjúban többek között arról is beszélt, hogy a piacokhoz hasonlóan az emberek is elbizonytalanodtak, ezért nem veszik az elektromos autókat, miközben a kínaiak kitanulták a szakmát, de hazánk továbbra is Európa Szilícium-völgyének számít az ágazatban. A cégvezető, mint mondta, bárkivel bármikor szívesen folytat szakmai vitát az automatizálás és a mesterséges intelligencia előnyeiről.
Továbbra sem látunk tisztán a Budapest–Belgrád vasútvonal beruházással kapcsolatban, ezen a vonalon történt tragikus baleset pénteken Újvidéken – vetette fel Kanász-Nagy Máté ellenzéki képviselő az azonnali kérdések órájában a parlamentben, amikor Orbán Viktort kérdezte.
„Mintha visszafelé fejlődne a vasút, sokkal lassabbak és pontatlanabbak a vonatok Lázár János vezetése alat” – jelentette ki, és feltette a kérdést: mikor lesz átfogó vasútfejlesztési program?
„Nekem címezte a kérdést, de mandineresen Lázár Jánosnak szól. Ha valaha volt is esély arra, hogy a MÁV-ból egy korszerű modern a magyar igényeket kielégítő állami vasút legyen, azt Lázár János minisztersége alatt fog megtörténni” – jelentette ki a miniszterelnök.
Szerinte az ő eredménye az is, hogy már több ember veszi igénybe a vasutat, mint bármikor korábban, ez „tekintélyes részben a miniszter úrnak köszönhető”.
Ezenfelül azt is elárulta, hogy a magyar kormány épp most tárgyal az Európai Befektetési Bankkal (EIB) egy másik egymilliárd eurós hitelről, amelyet szintén vasútfejlesztésre akarnak költeni.
Bő egynegyedével nőtt az Erste adózás utáni eredménye az első kilenc hónapban, ami jelentős részben a díj- és jutalékbevételek dinamikus bővülésének köszönhető. Az Erste mára a legdigitálisabb bankká vált a hazai piacon az online szolgáltatások terjedelmét és típusait figyelembe véve. Bejelentették azt is, hogy évtizedes kihagyás után ismét lakóingatlan-fejlesztést finanszíroznak: a bank több mint 12 milliárd forint értékű hitelszerződést írt alá a Livinggel a 257 lakásos Római Park kivitelezési munkáinak finanszírozására.
Akár 60 kilométer per órás sebességgel is lehet hasítani az egykor Suhl városában gyártott remekművekkel – ennek a ténynek nagyban köszönheti a népszerűségét a kétütemű Simson kismotor. Nem mintha erre a több évtizeddel korszerűbb társai nem lennének képesek, csak éppen az aktuális német szabályozás ezt nem teszi lehetővé, ugyanis 45 kilométer per órában szabja meg a mostani 50 köbcentiméteres segédmotorok maximális sebességét. Bármennyire is a precizitásukról híresek a németek, jelen esetben egy kiskaput hagytak, ugyanis a törvény nem vonatkozik az 1992. február 28. előtt az NDK-ban forgalomba helyezett motorokra. Ezekre a régi NDK-s szabályozás a mérvadó – írja a Vezess.
Persze a 15 kilométer per órás sebességelőny mellett nyilvánvalóan a „nosztalgiafaktor” is felnyomja a Simsonok árát. Egy biztos, egy NDK-plakettes, megkímélt állapotú S51-ért akár 4 ezer eurót (1,6 millió forint) is adnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.