Az építési és közlekedési miniszter egy videóban elmondta: Pécsen megkeresték azzal, hogy 3,5 tonna fölötti oldtimereknek ne kelljen autópálya-matrica. „Ráadásul Debrecenben van vizsgalehetőség, tehát sokat kell útdíjköteles szakaszon közlekedniük” – tette hozzá. „Megbeszéltük a kollégáimmal: a 3,5 tonna fölötti oldtimer járműveknek elengedjük az útdíjat. Valószínűleg néhány tucat vagy maximum száz darab ilyen jármű lehet” – közölte Lázár János. Hozzátette, „nem ez fogja kilyukasztani a költségvetést”.
Az építési és közlekedési miniszter azt is mondta, hogy köszönik az oldtimereseknek azt a munkát, hogy a magyar járműgyártás remekműveit részben megmenteni.
Több mint 200 ezer magánszemélyt segít a NAV legújabb fejlesztése. A lakáskiadóknak, az ingatlanjukat eladóknak mostantól nem kell számolgatniuk és bíbelődniük a tervezet kiegészítésével, elegendő néhány egyszerű kérdésre válaszolni, és a program automatikusan kitölti a szükséges részeket a bevallásban – közölte Vágujhelyi Ferenc, a NAV elnöke. Mint mondta: a tavalyi szja-bevallás tanúsága szerint 170 ezren adták ki lakásukat, közülük azoknak szerepelt csak a tervezetében – a NAV által előre kitöltve – az ebből származó jövedelem, akik cégnek, gazdálkodónak adták ki ingatlanjukat. Ha a bérbe vevő nem vállalkozó, hanem magánszemély, arról a NAV-nak nincs adata, így az a kiajánlott tervezetben nem szerepel.
Tavaly például a bevallási adatok alapján 82 ezren adhatták ki magánszemélyeknek a lakásukat, hiszen ennyien egészítették ki az szja-bevallás ingatlan-bérbeadásra vonatkozó sorát. Tekintettel arra, hogy egyre fejlettebbek a NAV kockázatelemző modelljei, idén erre a kiegészítésre mindenképp érdemes odafigyelni – javasolta az elnök.
Bár a Mercedes világszerte számos gyárat üzemeltet, a legnagyobb figyelmet most a kecskeméti kapja a cégvezetés részéről, ahol már most is több mint 4500 főt foglalkoztat a német autógyártó, és ahol a termelés jelentős bővítése is napirenden van.
Egyelőre nincs meggyőző információ az Ibériai-félsziget nagy részét sújtó áramszünet okáról – közölte hétfőn Pedro Sánchez spanyol kormányfő lakossági felhívásában. A Bloomberg közben arról számolt be, hogy lassan, de fokozatosan áll helyre az áramszolgáltatás az országban. A spanyol Red Electrica hálózatüzemeltető adatai alapján az áramfelhasználás délután fél kettő körül 10,5 gigawattra esett vissza, ami alig több mint 40 százaléka volt a másfél órával korábbi fogyasztásnak. Hétfő estére a spanyol hálózat körülbelül 2 gigawattnyi kiesett energiát állított vissza.
A hatalmas áramkimaradás oka egyelőre nem tisztázott. A Red Electrica szerint az áramkimaradást az úgynevezett oszcilláció okozta. Ez az a jelenség, amikor a hálózati frekvencia, amely normális esetben többnyire állandóan 50 hertz körül marad és fenntartja a hálózat stabilitását, gyorsan mozogni kezd. A Gridradar frekvenciafigyelő szakember adatai szerint ez történt Spanyolországban, nem sokkal dél után. Az ilyen kilengések láncreakciókat okozhatnak, amelyek végül áramkimaradáshoz vezethetnek.
Tavaly a BYD Brazília „leggyorsabban növekvő márkája” is lett, olyan modellekkel, mint a BYD Song Pro és a Seagull. Az óriáshajót április 22-én adták át. A Sencsen 219,9 méter hosszú és 37,7 méter széles, 12 fedélzete van. Akár 18,5 csomós (34,3 kilométer per óra) sebességgel haladhat egyszerre maximum 9200 járművet is szállíthat, ami 20 futballpálya területének felel meg, így a tisztségviselő szerint a világ legnagyobb autószállítója. A hajót kettős üzemanyagrendszer, LNG és hagyományos olaj is hajtja. A Sencsen első útját Jiangusból teszi meg Dél-Amerikába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.