BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gőzerővel zajlik a munka az M7-es autópályán – a melegben sincs megállás

Az M7-es autópályán az M0-s és Balatonvilágos között két szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés.

 A nagy melegben is zajlanak a munkálatok az M7-es autópályán – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő a Facebookon.

A nagy meleg ellenére is dolgoznak az M7-es autópályán
A nagy meleg ellenére is dolgoznak az M7-es autópályán / Fotó: MKIF Zrt. – Az ország útja / Facebook

Az M7-es autópályán az M0-s és Balatonvilágos között két szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés:

  • Martonvásár térségében (a 28–35. kilométer között, a várható befejezés: július 10–11.)
  • Lepsény térségében (a 64–73. kilométer között, a várható befejezés: július  3–4.)

Mindkét helyen cserélik a kötő- és a kopórétegeket, az előbbi helyen 7, az utóbbi helyszínen 9 kilométer hosszan úgy, hogy figyelni kell, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál nem lehet 3 milliméternél nagyobb a szintkülönbség. A terelések ellenére a két sávon történő haladást a felújítások során végig biztosítják a Balaton felé, az M7-es háromsávos szakaszán a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés. 

 Az állami cég közlése szerint a burkolatcsere – a terelés kiépítését követően – hat alapvető lépésből áll (a terelés kiépítése után):

  • először lemarják a régi burkolatot, a széleket megvágják (azért fontos, mert a marógép a széleket enyhén homorúra alakítja, és a későbbi hengerlés során az új aszfaltanyag ezen a részen könnyen kinyomódhat).
  • A port alaposan eltávolítják – száraz felület szükséges a következő lépéshez. (Ha nedves a felület, meg kell várni, amíg felszárad).
  • Ezután kerül bitumenes emulzió a felületre, amely körülbelül 12 óra alatt szárad meg.
  • Erre jöhet a friss aszfalt, amely terítéskor eléri a 170 fokot. A rétegek (például a kötő- és a kopóréteg) között számolni kell a hűlési idővel, ami ilyen melegben akár 12–24 óra is lehet. 
  • A burkolati jeleket csak 60 fok alatti aszfaltra festhetik fel.
  • A régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalag kerül, hogy megakadályozza a víz beszivárgását.

Ezután következhet a terelés bontása, és a forgalmat csak ezek után engedhetik az új pályaszakaszra.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.