BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legkisebbeknek fájhat a tilalom

Kétszáznál is több családi céget veszélyeztetne az egyszer használatos műanyagok betiltása. A helyettesítő termékekre való átállás sokszor károsabb a környezetre, mint a meglévő műanyagokat felhasználó megoldások.

Szövetségünk egyetért minden olyan termék piacról történő kivonásával, amelyeknél a gazdaságosabb és kisebb környezeti hatású (karbonlábnyom) alternatíva már rendelkezésre áll. Minden olyan esetben, amelynél ez kétséges, sokkal inkább technológiaváltást javaslunk anyagváltás helyett – közölte a Magyar Műanyagipari Szövetség (MMSZ) a Világgazdasággal. Lapunk az egyszer használatos műanyagok tilalmának ügyében kereste meg az ágazati érdekképviseletet (az erről szóló előterjesztést jelenlegi formájában a kormány a napokban visszavonta).

Az MMSZ ennek kapcsán kiemelte: számtalan esetben bebizonyosodott, például a csomagolási alternatíváknál, hogy az átállás károsabb a környezetre, mint a meglévő műanyagok használata.

Fotó: Shutterstock

A környezetet az emberek szennyezik. Ahhoz, hogy ezt meg lehessen szüntetni, széles körű hulladékgazdálkodási rendszerre van szükség. Sajnos nem közismert tény, hogy fenntarthatósági, újrahasznosítási és körforgásos gazdálkodási szempontból a műanyagok kínálják a legalkalmasabb opciót

– közölték.

A szervezet szerint az úgynevezett oxolebomlású, hamisan biolebonthatónak feltüntetett termékek egyértelműen károsak, ezért a felhasználásuk megszüntetését javasolja.

Az egyszer használatos műanyagok tilalma eredetileg a fültisztító és italkeverő pálcikákra, az evőeszközökre, tányérokra, szívószálakra, a léggömbökhöz tartozó pálcákra, az expandált polisztirolból készült ételtároló edényekre, italtárolókra és poharakra terjedt ki.

Ezek közül Magyarországon pohár, tányér, habtálca, evőeszköz, szívószál és keverőpálca készül.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.