Bár az utasforgalom 6,6 százalékkal 10,9 millióra, a bevétel pedig 8,5 százalékkal 1,7 milliárd dollárra javult az első negyedévben, a költségek ennél jóval nagyobb mértékben, 14 százalékkal nőttek. Ezek belül
a bérköltség 15,1, az üzemanyagszámla pedig 24,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Ez a két tétel a legnagyobb kiadás a légitársaság üzemelésében.
Mindezek következményeként az üzemi veszteség a 2017 első negyedévi 78,4 millió dollár után idén 185 millió dollárra nőtt, az adózott eredmény pedig 84 millió dollárról 184 millió dollárra romlott.
A folyamatosan dráguló kerozin miatt egyre több légitársaság könyvel el veszteségeket, vagy rontja kilátásait a 2018-as üzleti évre.
A kerozin ára a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint 2016 óta folyamatosan emelkedik, és elérte a 2014. év eleji szintet.
Egy év alatt eddig 50 százalékkal ment feljebb a Brent típus ára.
A légitársaságok az árváltozást nagyjából fél év késéssel érzik meg a költségekben. Az üzemanyag drágulása miatt például a Ryanair jövőre az idei 1,4 milliárd euróhoz képest 100 millió euróval alacsonyabb profitot vár. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója pedig korábban azt mondta, jövőre már a jegyek árában is érződni fognak a magasabb kerozinárak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.