BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Busznagyhatalommá válik Debrecen

Bemutatta második saját fejlesztésű autóbuszát az ITK Holding, amely buszgyárat épít Debrecenben.

Mercedes-Benz Reform 501 LE néven magyar fejlesztésű elővárosi autóbuszt mutatott be tegnap az ITK Holding Zrt.-hez tartozó Inter Traction Electrics Kft. A tizenkét típusból álló termékcsalád újabb tagjának leleplezése mellett azt is bejelentették, hogy az ITK és leányvállalata bővítette együttműködését a Mercedes-Benz Transporter divíziójával. Ennek alapján a csoport elkezdi a Sprinter és a kishaszonjárművek fejlesztését és gyártását. Az ehhez szükséges tanúsítványt az ITK 2019 első negyedévében kaphatja meg.

A Reform 501 LE kétajtós, és megfelel a legmagasabb emissziós normáknak
Fotó: Dankó Imre

Az eseményen nyilvánosságra hozták, hogy az ITK csoport szerződést kötött a Debreceni Vagyonkezelő Zrt.-vel és a Civis Ház Zrt.-vel a jövőbeni fejlesztéseihez szükséges, mintegy húszhektáros ipari terület megvásárlásáról. Az itt épülő buszgyár az egyik legnagyobb kapacitású lesz Európában. Papp László, Debrecen polgármestere és Kossa György, az ITK elnök-vezérigazgatója a tervezett fejlesztésekről szándéknyilatkozatot írt alá.

A hazai buszpiacon további mozgások is várhatók, mert a következő években nagyszámú új gépjárműnek kell megjelennie a közutakon ahhoz, hogy a buszállomány 14 év körüli átlagéletkora fiatalodjon.

A modernizálásban fontos szerepet játszhat az ITK, amely kiterjedt partnerséget alakított ki a Daimler Buses vállalattal.

A Reform 501 LE kétajtós, alacsony padlós jármű, megfelel a legma­gasabb környezetvédelmi és emis­­sziós normáknak. Alvázának mű­szaki kialakítása tartalmazza a Mer­ce­des-Benz buszain alkalmazott járműbiztonsági és menetstabili­zációs rendszereket, valamint az ITK által fejlesztett távoli fedélzeti diag­nosztikai és kontrolleszközöket.

A Mol a nyáron közölte, hogy többségi részesedést szerzett a buszgyártó és a budapesti és debreceni tömegközlekedésben buszokat üzemeltető ITK Holdingban. A befektetés a Mol szerint illeszkedik a cég 2030-as stratégiájához, amely egyre nagyobb hangsúlyt helyez a mobilitási szolgáltatásokra.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.