Az Air France-KLM, a Total, a francia repülőtereket üzemeltető Groupe ADP, valamint az Airbus együttműködésének köszönhetően felszállhatott az első olyan hosszútávú járatot teljesítő repülőgép, amelybe fenntartható forrásból származó, francia gyártású kerozint is töltöttek. Az AF 342-es járat Párizs – Charles de Gaulle 2E termináljáról indult el és Montrealba közlekedett.
majd ezt a francia repülőtereken általánosan elérhetővé tegyék. Ez a járat az első kézzel fogható eredménye ennek az együttműködésnek.
A fenntartható üzemanyagok tárolásához, felhasználásához, vagy elosztásához sem a jelenleg használt infrastruktúrán, sem a repülőgépek hajtóművein nem kell módosításokat végrehajtani. A fokozatos, globális bevezetéssel az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaival megegyezően jelentősen csökkenhet a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátása.
A járat teljesítéséhez használt üzemanyag körforgásos gazdaságból származó hulladékból és maradékokból készült: a Total használt sütőolajból állította elő a terméket a dél-franciaországi La Mède-ben, illetve a Le Havre mellett található Oudalle-ban lévő finomítójában. A folyamat során szűz, növényi alapú olajokat nem használtak.
ezzel 20 tonnával csökkent a járat teljesítése során kibocsátott szén-dioxid mennyisége.
A francia törvények értelmében 2022-től az országból induló járatoknak 2022-től legalább 1 százalékban fenntartható forrásból származó kerozint kell használnia, az arány 2025-re 2, 2030-ra pedig 5 százalékra emelkedhet az uniós előírásokkal összhangban. Ezen célok elérése érdekében a Total 2024-ben a Párizs melletti, grandpuits-I finomítóját is átállítja az újfajta üzemanyag gyártására is.
Az Airbus A350-es az elődmodellhez képest 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethető, az emissziót a fenntartható forrásból származó kerozin tovább csökkentette. Emellett a repülőgép földi kiszolgálásakor használt járművek is mind teljesen elektromos üzeműek voltak, köztük a Franciaországban, a Total közreműködésével tervezett első elektromos tartálykocsi.
erre 2009-ben került sor. Azóta a csoport számos innovatív projekten kezdett el dolgozni: 2014 és 2016 között a Total egyik leányvállalatával 78 olyan járatot teljesítettek, amely során a hagyományos kerozinba 10 százalékban fenntartható üzemanyagot kevertek. Ezek a tesztek megmutatták, hogy a fenntartható kerozin használatának nincs negatív kihatása a repülőgépek üzemeltetésére és megbízhatóságára.
Az Airbus a mostani járat mellett több olyan tesztet is végez, amelynek célja, hogy a légitársaság 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal használják a repülőgépeket. A gyártó a telephelyein már kiépítette az újratöltéshez szükséges infrastruktúrát, így a tesztrepülésekhez, és az újonnan átadott gépek hazarepüléséhez is használhatják a fenntartható kerozint.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója kihangsúlyozta hogy a fenntartható üzemanyagoknak kulcsfontosságú szerepe van a légiközlekedés karbonsemlegessé tételében.
Az Airbus ezért minden olyan kezdeményezést támogat, amely hozzájárul ehhez a folyamathoz. Ahhoz, hogy a fenntartható forrásból származó üzemanyagok részaránya növekedjen, az összes érdekelt fél összehangolt cselekvésére van szükség
– mondta. Hozzátette, hogy eelenleg az Airbus repülőgépeiben legfeljebb 50 százalékos arányban lehet ezeket használni a hajtóművek, vagy az üzemanyag-rendszer átalakítása nélkül
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.