A balatonfenyvesi kisvasút nagy-bereki tájakat átszövő, főleg a nyári turistaszezonban közkedvelt hálózatának egyik vonalát, az Imremajor és Csiszta fürdő közötti 8 kilométeres szakaszt újjáépíti a MÁV, erre a célra 2,1 milliárd forintos támogatást különítettek el. Ezen a nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, tehát lényegében teljesen új pályát kell építeni, illetve a hidakat, a vasúti átjárókat is jelentősen fel kell újítani – közölte a Figyelő megkeresésére a MÁV sajtóosztálya.
Emlékeztettek, hogy a balatonfenyvesi kisvasúton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat,
hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, továbbá a balatonfenyvesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették. Erre a kormány 2016-os, a „keskeny nyomközű vasutak” fejlesztését előirányzó döntésével 433 millió forintos összeget biztosított, melyet a vasúttársaság további 41 milliós saját forrásból egészített ki.
Azt is megtudta a lap, hogy a kisvasút csisztai vonalán tavaly decemberre készült el az Imremajor és Táska forgalmi kitérő közötti 2,6 km-es szakasz vasúti pályája, a műtárgyakkal (hidak, átereszek) együtt.
Jelenleg Táska és Csiszta gyógyfürdő végállomás között zajlanak a munkálatok:
itt építik újjá a pályát, a munkák befejezése június végére várható. A tervek szerint még ez év nyarán megindulhat az utasforgalom a teljes vonalon.
A projekt keretében egyes feladatokat Balatonfenyves önkormányzata végez. Újjáépül Imremajor megállóhely, illetve megépül Buzsákon a már említett Csiszta gyógyfürdő állomás épülete. A kisvasút 1950-ben, eredetileg gazdasági vasútnak épült. Az oda-vissza egyórás úton nyáron igen jelentős a balatoni kirándulóforgalom, de a somogyszentpáliak és az imremajoriak számára a közösségi közlekedést is ezek a járatok jelentik. A MÁV-Start által üzemeltetett kisvonatokon regionális tarifa van érvényben – az országos árakhoz képest 25 százalékkal olcsóbban lehet jegyet váltani, s napijegy is vásárolható.
A héten újraindult a személyszállítás a budapesti egykori Úttörővasúton, azaz a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton: a nyári szezonban mindennap, majd szep-tembertől a hétfői tanítási napok kivételével várják a kirándulókat.
Az idén elkezdődhet Csillebérc (egykori nevén Úttörőváros) állomás rekonstrukciója;
ennek keretében a már műszaki emléknek számító VES típusú biztosítóberendezés teljes felújítását is elvégzik.
2020 júniusában adták át a tavaly hetvenéves kort elért, renoválási munkálatokon átesett hűvösvölgyi állomást. A forgalmi irodát, a peronokat, a mellékhelyiségeket és a várótermet is felújították, modern LED-világítással szerelték fel, új utasirányító táblákat és információs kijelzőt kapott az állomás. Az idevezető sétautakat, a parkos területet szintén rendezték. A vasúttársaság saját forrásból 100 millió forintot biztosított a munkálatokra.
A MÁV azt is közölte, hogy a kisvasúti járműpark felújítása is zajlik.
A középfeljárós járművek közül öt téli és hat nyári (nagy) kilátókocsit renováltak, valamint az egyedi kis kilátókocsit. A nosztalgia-motorkocsi és két mellékkocsija, valamint az ún. debreceni kocsik (két szalon- és egy asztalokkal felszerelt, tanórák tartására alkalmas kocsi) tavasz óta újra üzemképesek. Az egyik 490-es sorozatú gőzmozdonyon jelenleg is dolgoznak Debrecenben.
A cikk a Figyelő hetilap június 3-iki számában került publikálásra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.