Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése terén a NiT Hungary folytatja az érdekérvényesítést. Az érdekképviseleti szervezet által az érintett minisztériumoknak küldött javaslata a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza.
Magyarországon február 1-jétől az autóbuszok is a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerben fizetnek úthasználati díjat, a várható drasztikus díjemelés érvényesítése jelentős kihívás az érintett vállalkozásoknak a Világgazdaságnak elküldött közlemény szerint. A NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) 2023. december 5-én közös levélben javasolta a szakminisztériumoknak, hogy az e-útdíjrendszer szerinti kéttengelyes (J2) kategóriában (a hazai különjárati járműpark jellemzően ebben a besorolásban fizet majd útdíjat) az M2-es „kisjármű” kategóriára egy eltérő, alacsonyabb díjtételt állapítsanak meg, lehetőleg még a rendszer 2024. február 1-jei indulása előtt.
A levél, amelyet Lázár János építési és közlekedési miniszternek, Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek és Rogán Antalnak, a miniszterelnök kabinetfőnökének küldött a két szervezet, itt olvasható el.
A NiT felhívta autóbuszos tagjai figyelmét, hogy a Magyar Közlönyben megjelent egyebek mellett az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 22/2023. (XII. 5.) ÉKM rendelet. Ennek alapján a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a honlapján közzétette azokat a 2024. január 1-jétől hatályos díjtételeket, amelyek február 1-jétől az autóbuszokra is vonatkoznak. Ugyanott útdíjkalkulátor is elérhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.