BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megkoptak a MÁV Traxx mozdonyai, eljött a ráncfelvarrás ideje

A MÁV Vagon és az Alstom újítja fel a MÁV-Start 25 Traxx mozdonyát. A két társaság egy hárommillió eurós megbízáson osztozik, a munkával három év alatt kell végezniük.

Felújítják a MÁV-Start Zrt. 25 Traxx villanymozdonyát – tette közzé a társaság. A mintegy három év alatt elvégzendő munkáért az Alstom és a MÁV Vagon együtt hárommillió eurót kap.

MÁV
TRAXX, villanymozdony
Nagyjából három évig tart a felújítás.
Fotó: MÁV-Start

 

Az Alstomé a hajtómű-nagyjavítás

A projekt révén javul a járművek minősége és megbízhatósága, tehát biztonságosabb és hatékonyabb lehet a vasúti közlekedés. A felújításon a két cég együtt dolgozik. A MÁV Vagon újítja fel a forgóvázakat, szereli le, majd fel a hajtóműveket, és javítja a kerékpárokat. Az Alstom a hajtóművek nagyjavítását végzi majd, továbbá új tengelyeket és keréktárcsákat szállít. A közleményből nem derül ki, hogy a két társaság hogyan osztozik a hárommillió eurón.

Az első szállítmány már elindult Szolnokról

A forgóvázcsere idejére a mozdonyokat egyenként vonják majd ki a forgalomból. A forgóvázak szét- és összeszerelése, valamint üzembe helyezése a MÁV Vagon szolnoki központjában történik, míg hajtóműfelújítás pedig a németországi Hennigsdorfban. Az első hajtóműszállítmány december 12-én már elindult Szolnokról. A berendezések a javítás után a jövő év első negyedévében érkezhetnek vissza, hogy beépítsék őket a felújított forgóvázakba.

A Traxxok a MÁV-Start flotta legfiatalabb villanymozdonyai, összesen már több mint 60 millió kilométert futottak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.