Az új esztendő első napjával a vasúttársaságnál töltött több mint négy és félévtizedes szolgálata után leköszön vezetői tisztségéből és visszavonul az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese – tette közzé a MÁV.
A vasút-, majd hídépítési, illetve fenntartási szakképzettséget is szerző szakembert 1955-ben született, és a győri főiskola elvégzése óta folyamatosan a vasúttársaságnál vagy annak valamely leányvállalatánál szolgálta a magyar kötöttpályás közlekedés ügyét. Pályafutása során elévülhetetlen érdemeket szerzett
Kiemelkedő teljesítményével, tudásával és tapasztalatával, valamint megkérdőjelezhetetlen elhivatottságával nem csupán a vasutas közösség tiszteletét vívta ki magának, de
olyan fontos és tekintélyes szakmai, illetve állami elismerésekben is részesült, mint a Baross Gábor-díj, a Mikó Imre-díj, az elnök-vezérigazgatói dicséret vagy a Magyar Érdemrend lovagkeresztjének polgári fokozata.
A legutóbbi időszakban az ő nevéhez fűződött egyebek mellett az 1-es számú vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán zajló felújítási munkálatok irányítása, amely a rendelkezésre álló, szokatlanul rövid idő ellenére megalkuvások nélkül és eredményesen fejeződött be, lehetővé téve, hogy a nyugdíjkorhatárt már korábban elérő szakember az év végével visszavonulhasson az aktív vasúti szolgálattól.
„Virág István személyében a vasutasok nagy generációjának nagy alakja: egy ismert és elismert kolléga távozik a társaság vezetéséből, de reméljük, hogy baráti támogatására és tanácsaira a jövőben is számíthatunk” – fogalmazott méltatásában Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.
A pályavasúti vezető utódjáról később születik döntés.
Ugyancsak a vasúttársaság menedzsmentjét érintő változás, hogy 2024. január elsejétől Dányi Gábor lesz a MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese. A közgazdász végzettségű szakember a magyar államigazgatás fontos posztjain – egyebek mellett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyetteseként, a szaktárca és a Miniszterelnökség helyettes államtitkáraként – vett részt a hazai fejlesztéspolitika alakításában. Január elsejétől érvényes megbízatásáig az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszteri biztosaként, illetve a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. igazgatóságának elnökeként tevékenykedett.
Fotókon a nagymarosi vonatbalesetEgy Nagymaros állomásra bejáró tehervonat kilenc kocsija kisiklott, ebből négy pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon szombaton. Noha a kisiklott tartálykocsik üresek, de nincsenek kitisztítva, ezért a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek. A baleset következtében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, köztük a jelzőberendezések, váltók is. A műszaki mentés és a helyreállítás előreláthatóan több napig tarthat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.