Az előző havi történelmi rekord közelében maradt áprilisban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, miután 1 392 489 utast és 23 546 tonna áruforgalmat regisztrált az elmúlt hónapban. A ferihegyi légikikötőben ezzel immár 4 millió 865 ezren fordultak meg az első negyedévben, miközben a kezelt cargo meghaladja a 85 ezer tonnát. Egy év alatt tehát 8898 tonnát „pakolt fel” a Budapest Airport, ami 60,7 százalékos többletsúlyt jelent neki a tavalyi árumennyiséghez képest, és nem sokkal marad el az eddigi abszolút csúcsot jelentő, 23 720 tonnás 2024. márciusi adattól – írja az AIRportal.hu.
A légi közlekedési szakportál szerint a reptéren 10 112 le- és felszállást rögzítettek áprilisban, amely 2023 negyedik hónapjának forgalmi adatát 15,3 százalékkal, míg a 2019-est 1 százalékkal haladja meg. Hozzátették: idén 36 153 gépmozgás történt Ferihegyen, amely 17,8 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakáét.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megforduló általános és speciális légiárukat
A fentieken kívül az e-kereskedelem ellátási láncában is regionális hubbá vált a Budapest Airport – árulta el Kossuth József cargo-igazgató az AIRportal.hu-nak.
A szakember többek között arról is beszélt az oldalnak, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Repülőtéri Igazgatóságának januári közlése szerint a vámkezelt küldemények száma 2023-ban megduplázódott:
tavaly 81 millió csomag érkezett repülőn a magyar fővárosba.
Ebből is kiemelkedik a karácsonyi időszak, miután novemberben és decemberben az e-kereskedelmi küldemények száma elérte a havi 9 milliót.
Kossuth kiemelte: heti szinten jelenleg körülbelül 60 cargojárat üzemel Budapestre, de ebben az integrátor cégek (DHL, Fed Ex, UPS), a menetrendszerű és charter teherszállítók gépmozgásai is benne vannak. Úgy fogalmazott, hogy ezek nagy kapacitással és jó töltöttséggel közlekednek. „Csak példaként: egy egy Boeing–777 cargorepülőgéppel akár 102 tonna érkezhet és távozhat a repülőtérről.”
Az is ismert, hogy
mindhárom nagy kínai légitársaság – az Air China, a China Southern Airlines és a China Eastern Airlines – cargodivíziója érdeklődik budapesti dedikált áruszállító járatok indítása iránt,
és az összes nagyobb kínai repülőtérrel dolgoznak a közvetlen összeköttetések és kapcsolatok építésén.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt korábban, a ferihegyi repülőtérnek Európában is egyedülálló a növekedési potenciálja – éppen ezért szeretné minél hamarabb visszaszerezni a magyar állam. A visszavásárlása ténykérdés, már csak az bizonytalan, mikor tudják hivatalosan is bejelenteni a megállapodást. Legutóbb az április 25-i kormányinfón került szóba a tranzakció. Akkor az hangzott el, hogy erre már legfeljebb csak heteket kell várni.
Gulyás Gergelyt arról is megkérdezték, hogy milyen költségekkel számol a kormány az adásvételt követően. „Több száz milliárd forintos fejlesztésekről van szó. Ezek között van olyan, amelyet piaci alapon is meg lehet csinálni, ami főleg a vasútra igaz” – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Magyar szempontból az elmúlt időszak egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó gazdasági sztorija tehát még mindig íródik...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.