A globális kereskedelmi láncnak idén már számos kihívással kellett szembenéznie, például konténerhiánnyal, a Szuezi-csatornában elakadt Ever Given okozta fennakadásokkal, illetve a kínai koronavírusos esetek miatti szállítási késedelmekkel. Mindezt tetézte még az elmúlt hetekben Kínában és Nyugat-Európában tapasztalt árvizek ellátóláncokra gyakorolt hatása — írja a CNBC.

Fotó: Imaginechina  / AFP

Kínában a szállításhoz elengedhetetlen vasúti hálózatok, valamint a nagyvállalatok gyártóüzemei is kárt szenvedtek. A fent említett tényezők miatt kisebb árengedményekre és készlethiányra lehet számítani az év végi nagybevásárlások során. 

Az ellátási nehézségek az autóipart, a techszektort és az elektronikai cikkek gyártóit érintik legnagyobb mértékben. 

Az elöntött régióban található több nagy autógyártó is.

Az árvíz potenciálisan egy újabb csapást mérhet az autóiparra, amely már most is a hiányoktól szenved"

— mondta Pawan Joshi, az E2open ellátási lánc szoftvercég ügyvezető alelnöke a CNBC-nek.

Kínában Henan tartomány a rézgyártás központja is, a réz pedig sok elektronikai eszköz egyik fontos alapanyaga, ennek következtében a technikai cikkekből is hiány lehet a következő időszakban.

Fotó: Balázs Attila / MTI

Az áradások ellátási láncokra való hatásáról itt írtunk bővebben.