A pandémia első két évében a bárok és éttermek zárva voltak vagy korlátozott nyitvatartással üzemeltek, ami világszerte arra sarkallta a fogyasztókat, hogy gyakrabban fogyasszanak otthon alkoholt, és ez a tendencia várhatóan tovább folytatódik majd.
A koronavírus-járvány egyik nem várt hozadéka, hogy a járványügyi korlátozások miatt Afrika a koktélkészítők és az otthonivók kontinensévé vált – tudatta Bloomberg.
Ez a váltás szinte azonnal megfigyelhető volt a fejlett piacokon, például az Egyesült Államokban, ahol a bárokon kívüli alkoholfogyasztás tette ki az elfogyasztott alkohol mintegy 80 százalékát.
A legtöbb afrikai országban azonban a fogyasztók nem tértek át azonnal az otthoni ivásra. Mivel Afrikában az alkoholeladások visszaestek, a szeszesitalgyártók az otthoni italfogyasztás fellendítésében keresték a megoldást, ez azonban nem ment egyik napról a másikra, mivel a piac nagy része számára ez egy új szokás meghonosítását jelentette.
A Diageo, a világ legnagyobb szeszesital-gyártója az influencer marketinget is bevetette, hogy rávehesse a kocsmákban mulatozókat az otthoni alkoholfogyasztásra,
és igyekeztek a cég prémium márkáit, például a Tanqueray gint és a Captain Morgan rumot az afrikai fogyasztók első számú kedvenceivé tenni. A Diageo fizetett influencerekhez fordult, sőt, csupán néhány ezer követővel rendelkező nano-influencereket is alkalmazott. Ez a stratégia kifizetődőnek bizonyult.
A világjárvány előtt a kontinensen az alkoholos italok eladása alig egyharmada származott üzleten kívüli értékesítésből, de ez az arány mára 66 százalék körülire nőtt. Hosszú távon a nagy szeszesital-márkáknak az otthoni alkoholfogyasztásra buzdító törekvése döntő fontosságú lehet, hogy sikeresen megbirkózhassanak az esetleges jövőbeni korlátozásokkal, különösen egy olyan kontinensen, ahol a lakosságnak mindössze 15 százaléka van teljesen beoltva.
Az iparág egyelőre abban reménykedik, hogy a világjárvány alatt megfigyelhető fogyasztói magatartás, így az otthoni alkoholfogyasztás szokása továbbra is megmarad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.