BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Diageo zugivókat nevelne a dél-afrikaiakból

A járványügyi korlátozások miatt Afrika a koktélkészítők és az otthonivók kontinensévé vált.

A pandémia első két évében a bárok és éttermek zárva voltak vagy korlátozott nyitvatartással üzemeltek, ami világszerte arra sarkallta a fogyasztókat, hogy gyakrabban fogyasszanak otthon alkoholt, és ez a tendencia várhatóan tovább folytatódik majd.

A koronavírus-járvány egyik nem várt hozadéka, hogy a járványügyi korlátozások miatt Afrika a koktélkészítők és az otthonivók kontinensévé vált – tudatta Bloomberg

Ez a váltás szinte azonnal megfigyelhető volt a fejlett piacokon, például az Egyesült Államokban, ahol a bárokon kívüli alkoholfogyasztás tette ki az elfogyasztott alkohol mintegy 80 százalékát. 

Fotó: Igor Golovniov / LightRocket via Getty Images

A legtöbb afrikai országban azonban a fogyasztók nem tértek át azonnal az otthoni ivásra. Mivel Afrikában az alkoholeladások visszaestek, a szeszesitalgyártók az otthoni italfogyasztás fellendítésében keresték a megoldást, ez azonban nem ment egyik napról a másikra, mivel a piac nagy része számára ez egy új szokás meghonosítását jelentette.

A Diageo, a világ legnagyobb szeszesital-gyártója az influencer marketinget is bevetette, hogy rávehesse a kocsmákban mulatozókat az otthoni alkoholfogyasztásra, 

és igyekeztek a cég prémium márkáit, például a Tanqueray gint és a Captain Morgan rumot az afrikai fogyasztók első számú kedvenceivé tenni. A Diageo fizetett influencerekhez fordult, sőt, csupán néhány ezer követővel rendelkező nano-influencereket is alkalmazott. Ez a stratégia kifizetődőnek bizonyult.

A világjárvány előtt a kontinensen az alkoholos italok eladása alig egyharmada származott üzleten kívüli értékesítésből, de ez az arány mára 66 százalék körülire nőtt. Hosszú távon a nagy szeszesital-márkáknak az otthoni alkoholfogyasztásra buzdító törekvése döntő fontosságú lehet, hogy sikeresen megbirkózhassanak az esetleges jövőbeni korlátozásokkal, különösen egy olyan kontinensen, ahol a lakosságnak mindössze 15 százaléka van teljesen beoltva. 

Az iparág egyelőre abban reménykedik, hogy a világjárvány alatt megfigyelhető fogyasztói magatartás, így az otthoni alkoholfogyasztás szokása továbbra is megmarad.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.