A skót whiskyk népszerűsége töretlen a koronavírus-járványt követően is, és a Spirits Business közzétette legfrissebb, Brand Champions Report címet viselő jelentését, melyből kiderül, mely márkák fogytak a legjobban – írja a Daily Record.
Az első 10 helyezett 2020-hoz képest nem változott az új adatok szerint sem.
A listát a 9 literes rekeszek eladásai alapján állították össze.
A 10. helyen a 2020-ban 2,3 millió, 2021-ben pedig 2,8 millió dobozt eladó, a Diageo birtokában lévő J&B (Justerini & Brooks) található, amit a 9. helyen a Dewar's előz meg, miután 2020-hoz képest 300 ezer dobozzal több fogyott a Bacardi márkájától.
A 8. helyen a Glen Moray Distilleryt birtokló La Martiniquaise tulajdonában található Label 5 következik, melynek ritkaságszámba menő módon visszaesetek az eladásai, méghozzá 3,4 százalékkal. A 7. helyen tanyázó Willam Peel is veszített népszerűségéből, a francia Marie Brizard Wine & Spirits birtokolta márkából 0,4 százalékkal fogyott kevesebb tavaly, mint 2020-ban.
A 6. helyen található, ismét csak Diageóhoz köthető márka, a Black & White whiskyje viszont egyre népszerűbb, 9,3 százalékos növekedést ért el és túllépte a 3 millió dobozos volument. Ez is eltörpül azonban az 5. helyezett Chivas Regal teljesítménye mögött. A Magyarországon is népszerű whiskyből 4,1 millió doboz fogyott tavaly a 2020-as 3,2 milliós forgalom után. A 4. helyen egy újabb Bacardi-márka, a William Lawson következik, mely 5 százalékos forgalomnövekedést ért el.
A dobogó legalsó fokára a William Grant & Sons' márkája, a 15 százalékos forgalomnövekedést elérő Grant's ért fel, melyből 4,1 millió dobozzal vásároltak. A második helyen következik a Pernord Ricard legnépszerűbb whiskyje, a Ballantine's melyből 8,7 millió rekeszt vásároltak tavaly, csaknem 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, amikor csak 7 millió rekesz kelt el.
A lista élén azonban a forgalom szempontjából verhetetlen Diageo márka áll, a Johnnie Walker,
mely nem csupán őrizte, de növelte előnyét is, miután 5 millióval, 19,1 millióig növelte az eladott rekeszek számát 2021-ben.
Értelemszerűen forgalom szempontjából ezek a márkák verhetetlenek, ám az igazán drága különlegességek azért gyakran a jóval kisebb, kevésbé ismert főzdékben születnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.