Olaf Scholz német kancellár bejelentette, hogy a kormánya által a nyári hónapokra bevezetett, egységesen havi kilenceurós közlekedési bérlet meghosszabbításáról, esetleg állandóvá tételéről tárgyal a kabinet. A bérlet minden helyi és regionális tömegközlekedési eszközre érvényes, és eredetileg júniusra, júliusra és augusztusra vonatkozott lehetőség.
A hónap végének közeledte riasztóan hat az utazóközönségre, hisz elvileg visszaállna a nehezen áttekinthető és meglehetősen drága jegyek, bérletek rendszere. Miután a kísérlet sikerét jelzi, hogy sokan cserélték az autót tömegközlekedési eszközre, csökkentve a közlekedési dugókat és a légszennyezést, a kormánykoalíció komolyan fontolgatja a rendszer meghosszabbítását, esetleg állandóvá tételét.
Christian Lindner pénzügyminiszter szerint túl nagy teher a költségvetésnek az a 14 milliárd euró, amit így a kormánynak ki kell fizetnie az utasok helyett, de lehet, hogy a kabinet az előnyök és hátrányok összevetése után úgy dönt, hogy megér ennyit a rendszer fenntartása. Persze nem kizárható, hogy egy köztes, ennél drágább, de a korábbinál még mindig lényegesen olcsóbb és áttekinthetőbb változatot dolgoznak ki. A Berlin belsőbb részeire érvényes kedvezmény nélküli bérlet eredetileg 86 euró volt, így bőven van tere köztes megoldásnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.