BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Aggódó szemekkel figyeli a német versenyképességet a Daimler

Az elektromobilitásra való átálláshoz jobb döntéseket kell hozni, a kiszámíthatósághoz pedig versenyképes energiaárakra van szükség a vállalatvezető szerint.

Aggodalmát fejezte ki Németország versenyképessége miatt a német DPA hírügynökségnek adott interjúban a Daimler Truck haszongépjármű-gyártó vállalat üzemi tanácsának elnöke. Michael Brecht egy átfogó terv kidolgozását várja el a politikusoktól az elektromobilitásra való átálláshoz, saját vállalatától pedig nagyobb beruházásokat a technológia meghonosítása érdekében.

Hydrogen truck trial run, 27 June 2022, Rhineland-Palatinate, Wörth am Rhein: A hydrogen test vehicle of the type "GenH2 Truck Prototype 2" drives along a test track at the Wörth plant of truck manufacturer Daimler Truck. The hydrogen test vehicle "GenH2 Truck Prototype 2" is presented there. Photo: Uwe Anspach/dpa (Photo by UWE ANSPACH / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) Hydrogen truck trial run
Fotó: Uwe Anspach / AFP

Nagyon aggódom Németország, mint ipari helyszín miatt

– jelentette ki Brecht a Deutsche Presse-Agentur hírügynökségnek adott interjúban. Németország és Európa iparpolitikája szerinte nyomába sem ér a Kínában vagy az Egyesült Államokban folytatottnak.

Ilyen sebességgel ez egész egyszerűen nem fog menni. Reményét se látom annak, hogy megfelelő infrastruktúra épülne ki, amely lépést tudna tartani az igényekkel

– mondta Brecht, utalva az e-mobilitás meghonosítása irányába tett intézkedésekre.

Véleménye szerint mindenki csak beszél egy átfogó terv szükségességéről, de eddig csak egyedi kezdeményezések történtek, nagy átfogó stratégia még nem született meg. Brech állítása szerint a döntéshozók túlságosan szűklátókörűek, és a következő két-három évben gyakorlatilag minden nagyobb döntést meg kell hozni a kibocsátásmentes meghajtásokkal kapcsolatban.

Ellenkező esetben Németország és Európa ipara tíz év múlva talán még gyengébb lehet, mint az átalakulás előtt.

Németország 2030-ra kitűzött klímacéljainak teljesítéséhez szerinte már most kész tervnek kellene lennie arról, hogy hol és mennyi töltőállomást kell létesíteni.

Michael Brecht kulcsfontosságúnak tartja a saját akkumulátorgyártó ipar létrehozását is.

Ez ugyanis elemi fontosságú lenne ahhoz, hogy a belső égésű motor fokozatos kiváltása után Németországban fenntartható módon lehessen munkahelyeket biztosítani.

A Daimler Truck üzemi tanácsának elnöke úgy látja, hogy az iparvállalatok a hatalmas beruházási igény miatt csak beszélnek a technológiai átállás szükségességéről, de nem merik megtenni a döntő lépést. Álláspontja szerint, amennyiben nem születik hamarosan döntés, akkor ezek a hatalmas beruházások máshol fognak megvalósulni.

Akkor pedig még vagy húsz évig fogunk itt belsőégésű motorokat gyártani, majd jöhet a dezindusztrializáció

– jegyezte meg.

Brecht leszögezte azt is, hogy

Németországban versenyképes energiaárakra van szükség, mivel az iparnak kiszámíthatóságra és megbízhatóságra van igénye.

Ezen a téren az állam mielőbbi beavatkozását sürgette, hangsúlyozva, hogy a villamos energia ára egyre inkább meghatározó versenyképességi tényezővé válik az ipari telephelyek számára.

Az osztrák termelőipart is elgáncsolja az energiaválság

Nyugati szomszédunk versenyképességének megőrzése érdekében a kormányzat mielőbbi beavatkozását sürgetik az osztrák érdekvédelmi szervek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.