BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Izrael környezetvédelmi aggályok miatt betiltja a négy hajtóműves repülőgépeket

Környezetvédelmi aggályok miatt kitiltja a repülőtereiről a négy hajtóműves gépeket Izrael. Ez többek között a Boeing–747-es repülőgépeket is érinti. A személyszállítást nem fogja nagymértékben érinteni a döntés, mivel ezen a területen a két hajtóműves gépek a jellemzők. A teherszállítás esetében már nagyobb lehet a probléma.

Az izraeli repülőtéri hatóság vasárnap közölte, hogy 2023. március 31-től betiltja a Boeing–747-es és a hozzá hasonló négy hajtóműves repülőgépeket a zaj és a légszennyezés csökkentése érdekében – írta meg a Reuters.

Tel,Aviv,,Israel-february,24,,2019:,Boeing,747,Of,El-al,At
Fotó: Shutterstock

Ez a környezet javítását és megóvását célzó terv ugyan még az előkészítési fázisban van, de a hatóságok már közölték a légitársaságokkal, hogy számoljanak azzal, hogy 

a jövő nyári szezonban már nem repülhetnek ezekkel a gépekkel. 

Az átfogóbb kidolgozás még várat magára, de nagyon úgy tűnik, hogy a négy hajtóműves gépek biztosan nem szállhatnak majd le a Tel-Aviv melletti Ben Gurion repülőtéren.

Még mindig masszív veszteségek jellemzik a légitársaságokat

A dráguló üzemanyag, az infláció és a krónikus munkaerőhiány a járványból, illetve a válságból való kilábalás fő kerékkötője. Csak az utazási kedvre nem lehet panaszuk a légitársaságoknak.

Ez a döntés elsősorban a teherszállító repülőgépeket fogja érinteni, mivel 

Izrael légi útvonalain az utasszállításban már csak nagyon ritkán használják a 747-es négymotoros gépeket.

Az El Al Israel Airlines jelezte, hogy már megszüntette a 747-es gépekből álló flottáját és kétmotoros Boeing–777-es és –787-es repülőgépeket használ a hosszabb útvonalakon.

A hatóság azt is közölte, hogy nem lesznek teljes mértékben kitiltva a négy hajtóműves gépek az országból. 

Kivételes esetekben, és kizárólag külön engedély kiadásával lehetőség lesz használni ezeket a repülőgépeket is a jövőben.

VG Podcast: Legkorábban 2023-ra állhat talpra a légiközlekedés

Az elmúlt két év gyökeres változásokat hozott a légi közlekedésben. A pandémia évei alatt nyilvánvalóvá vált, hogy a fapados társaságok üzleti modellje sokkal életképesebb, mint a hálózati modell. Az orosz-ukrán háború pedig tovább mélyítette a szakadékot a két típus között. Az Ukrajnában zajló események többek között energiaválságba taszítják a világot, különösen Európát, ami felveti a kérdést, hogy eljött-e az idő az alternatív meghajtások átültetésére a légi közlekedésben?

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.