BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olyan kelendő lett a Jim Beam, hogy másfélszeresére növelik a termelést

A Beam Suntory vállalat a rohamosan növekvő globális keresletre tekintettel drasztikusan növeli a Jim Beam bourbon whiskey termelését legnagyobb, Kentuckyban található lepárlóüzemében.

Elérte termelési kapacitása felső határát a bourbon whiskey gyártása a Beam Suntory vállalatnál, ezért 400 millió dolláros fejlesztésbe kezdenek – közölte minap a legkelendőbb bourbon, a Jim Beam gyártója.

Poznan,,Pol,-,Sep,5,,2019:,Bottle,Of,Jim,Beam, POZNAN, POL - SEP 5, 2019: Bottle of Jim Beam, one of best selling brands of bourbon in the world, produced by Beam Inc. in Clermont, Kentucky POZNAN, POL - SEP 5, 2019: Bottle of Jim Beam, one of best selling brands of bourbon in the world, produced by Beam Inc. in Clermont, Kentucky
Fotó: Shutterstock

A bővítéssel, amelyre a vállalat Kentucky állambeli Bostonban található üzemében, Louisville-től mintegy 36 mérföldre délen kerül sor, a fehér és fekete címkés Jim Beam gyártásának felpörgetését tervezik, a cél pedig főként az európai és ázsiai piacok növekvő keresletének jobb kiszolgálása – mondta Carlo Coppola, a Beam márkák ügyvezető igazgatója.

Az üzem energiaellátását a vállalat megújuló földgáz termelésével oldja majd meg, 

amihez a technikai know-how-t a 3 Rivers Energy Partners szállíthatja. 

A megoldás lényege, hogy a bourbon készítéséből származó hulladékokat biogázzá alakító létesítményt telepítenek az üzem közelébe. A keletkező gázt a megújulóföldgáz-szabványoknak megfelelően kezelik, majd közvetlenül a szeszfőzdébe vezetik vissza.

Ez a bővítés hozzájárul ahhoz, hogy az ikonikus bourbonunk iránt mutatkozó keresletet fenntartható módon elégítsük ki, emellett pedig támogassuk a környezetet és a helyi közösséget is 

– mondta a Fox Businessnek Albert Baladi, a Beam Suntory elnök-vezérigazgatója.

A japán Suntory italgyártó 2014 áprilisában vásárolta meg a Jim Beamet részvényenként 83,5 dollárért, 13,6 milliárd dollárra értékelve a vállalatot, melyet a tranzakcióra tekintettel kereszteltek át Beam Suntoryra.

A társaság, amelynek termékei közé tartozik a Kentuckyból származó Maker’s Mark bourbon és a Sipsmith gin is, tavaly közölte, hogy 2030-ig felére kívánja csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását és a vízfelhasználást.

A Beam Suntory további célja, hogy 2040-re több szén-dioxidot vonjon ki környezetéből, mint amennyit saját maga és a beszállítói kibocsátanak. A japán tulajdonban álló amerikai vállalat, amely a brit Diageo és a francia Pernod Ricard után az égetett szeszes italok harmadik legnagyobb gyártója a világon, emellett azt is vállalta, hogy 

2030-ig évente 500 ezer fát ültet, vagyis jóval többet, mint amennyit a whiskey-k érlelésére szolgáló hordók gyártásához felhasználnak.

A bővítés során 51 munkahelyet teremtenek, és új raktárépületeket is emelnek.

A bourbont egyébként kiégetett, új tölgyfahordókban kell érlelni, ettől nyeri el jellegzetes színét és ízét. Érdekesség, hogy az utóbbi időben szintén példátlan keresletnek örvendő skót whiskey-t viszont használt bourbonoshordókba töltik.

A bourbon gyártásának 50 százalékos növekedésével természetesen a használt tölgyfahordók mennyisége is ugyanilyen arányban bővül majd, ami a skót whiskey előállítását is megkönnyíti.

Nem a Jim Beam az első bourbongyártó, amely jelentős zöldítésbe fog. Tavaly a brit Diageo szeszipari óriáscég az ugyancsak Kentucky állambeli Libanonban nyitotta meg Bulleit márkájú bourbonja megújuló energiával működő lepárlóüzemét.

A Kentucky Szeszfőzdék Szövetsége szerint pedig a helyi italgyártók összesen ötmilliárd dollár értékű beruházásokkal fejlesztik az állam kilencmilliárd dollárra értékelt szesziparát. 

Remélhetőleg sikerül a bourbon iránti szinte olthatatlan globális szomjúságot legalább valamelyest csillapítani.

Koktélra váltanak a sörből és a töményből kiábrándult fiatalok

Tarolnak az ízesített alkoholos konzervkoktélok a világpiacon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.