A Digital Markets Act (DMA) egy olyan jogszabálygyűjtemény, ami meghatározza a nagy technológiai cégeknek, hogy miként szabályozhatják a webhelyeikhez és az ott található adatokhoz való hozzáférést – írja a US News . Ilyen Big Tech cégek például a Google, a Meta, az Amazon, az Apple és a Microsoft.
A Reuters arról számolt be, hogy az Európai Bizottság kifejezetten fontosnak tartja egy olyan igazgatóság létrehozását, ami képes lehet betartatni a DMA rendelkezéseit a tech óriásokkal. Az unión belül sokan aggódnak amiatt, hogy
az EU-nak nincs elég ereje, hogy megregulázza ezeket a globális vállalatokat és betartassa a technológiai szabályokat.
Ismét megpróbálkozik a Big-Tech regulázásával BrüsszelEgy új szervezet létrehozásával tervezi visszaszorítani a Big Tech cégek (Amazon, Meta, Microsoft, Apple, Google) hatalmát az Európai Bizottság, amely a digitális piacokról szóló törvény betartásában is segíteni fog. Az igazgatóság élére két vezető trösztellenes tisztviselő kerülhet. |
Az új igazgatóság alapját egy 12 fős csapat fogja adni, akiket Thomas Kramler, az unió versenyjogi végrehajtója vezet majd.
Kramler jelenleg az Apple és az Amazon trösztellenes vizsgálatait intézi – írta a Reuters. Ez a csapat egészül ki egy 9 főből álló munkacsoporttal, illetve a trösztellenes ügyek veteránja még további 19 embert akar felvenni és egy technológiai igazgatót, aki az adatok elemzésére összpontosíthat majd.
Az új egység felállításához szükség lesz még az Európai Unió Tanácsának a jóváhagyásához. Várhatóan a következő hetekben kaphat zöld utat a testület.
A DMA szabályainak betartatását az új igazgatóság a Kommunikációs Hálózati, Tartalom- és Technológiai Főigazgatósággal közösen végzi majd.
Az Európai Bizottság korábban azt közölte, hogy a DMA végrehajtásához legalább 80 képzett szakemberre lenne szükség.
Rászáll a Big Tech cégekre a brit versenyhatóságAz Ofcom, az Egyesült Királyság médiafelügyelő szervezete egy vizsgálatot készül elindítani, ami az Amazon, a Google és a Microsoft versenykorlátozó gyakorlatát méri fel a digitális felhőszolgáltatások piacán. Amennyiben azt találják, hogy a nagy cégek valóban korlátozzák a versenyt, akkor kemény fellépésre lehet számítani. Az Ofcom más digitális piacok vizsgálatát is tervezi. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.