Az Ipsos arra volt kíváncsi, hogy az infláció világszerte milyen hatással volt a fogyasztók karácsonyi vásárlására. Mint kiderült, a legtöbben szoronganak az árak emelkedése miatt, 85 százalék válaszolta, hogy az áremelkedés növeli a stresszérzetét. A kutatás szerint a magas infláció a karácsonyi vásárlás világszerte feszültebbé teszi az emberek többségét. A fogyasztók 90 százaléka érez stresszt az emelkedő árak miatt, 55 százalékuk pedig jobban aggódik, mint tavaly ilyenkor.
A karácsonyi stressz leginkább a románokat érinti, 74 százalékuk mondta, hogy a tavalyinál is jobban aggódik a magas árak miatt. A legkevésbé a brazilok szoronganak, közülük csupán 28 százalék válaszolta, hogy az áremelkedés növelte a stresszérzetét
– derül ki a 12 országban tízezer megkérdezett részvételével november 10-én végzett kutatásból.
Világszerte átlagban a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy a növekvő árak jelentősen befolyásolják a karácsonyi vásárlását, 40 százalékuk szerint pedig az az ünneplésére is hatással lesz – foglalta össze a World Economic Forum portálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.