Hatvan ország üzleteiben mintegy 3 millió kihelyezett fagyasztóládája van az Unilevernek, a brit élelmiszerfeldolgozó óriáscég adatai szerint ezek együtt az éves üvegházhatású gázkibocsátásuk mintegy tizedéért felelősek. A vállalat már korábban elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett, ezért tenni is akarnak az emissziós hatások csökkentéséért.
A fogyasztási cikkeket gyártó Unilever olyan termékeket fejlesztene ki, amelyek az iparági standardnak számító mínusz 17 Celsius-fok helyett mínusz 12 fokon is károsodás nélkül elállnának.
Ezzel egy átlagos fagyasztójuk üzemeltetéséhez kapcsolódó gázkibocsátás 20-30 százalékkal csökkenne, nem beszélve a kevesebb áramfogyasztásról és arról, hogy a könnyebb eltarthatóság és kezelhetőség miatt e termékek népszerűsége megnőhet mind a megrendelő kiskereskedők, mind a környezettudatos fogyasztók körében is.
Sőt, meghosszabbíthatja a fagyiszezont és ezzel növelheti a gyártó bevételeit is, mivel az alacsonyabb energiaköltségek miatt a boltok talán nem kapcsolják le olyan hamar a fagyasztókat, mint azt tavaly tették.
„A kiskereskedők minden bizonnyal örömmel fogadnák azokat az intézkedéseket, amelyek biztonságosan csökkentik az energiaszámláikat, például a kevesebb energiát fogyasztó fagyasztókat és hűtőket” – mondta Chris Noice, egy brit székhelyű kereskedelmi csoport, az Association of Convenience Stores kommunikációs igazgatója.
Emiatt azonban az Unilevernek újra kellett „terveznie” a jégkrémjeit, hogy azok magasabb hőmérsékletet is kibírjanak anélkül, hogy megolvadnának, elveszítenék a szerkezeti integritásukat vagy a termékre jellemző ízvilágot.
A vállalat a fenntarthatóbbá válás irányába tett erőfeszítései közül az egyik legnagyobbként emlegeti a projektet, amely eddig csaknem egy évtizedes kutatás-fejlesztést igényelt. Az elmúlt években tettek nagyobb előrelépést e téren a cukortechnológiák fejlődésének köszönhetően.
A vállalat nemsokára megkezdi a tesztek második körét. Az Indonéziában zajló kutatás során az újratervezett jégkrémek olvadási és érzékszervi tulajdonságait vizsgálják majd, valamint ízlelési vakteszteket is végeztetnek. A kutatási program teljes egészében akár 15 évig is eltarthat.
Andrew Sztehlo, az Unilever jégkrém divíziójának kutatási és fejlesztési vezetője azt ígéri, hogyha sikerrel járnak, akkor
a tanulságokat megosztják a versenytársakkal
– írta a The Wall Street Journal.
Az Unilever fenntarthatóság melletti elkötelezettséget az is jelzi, hogy tavaly év végén más nagyvállalatokkal közösen felszólították az Európai Bizottságot, hogy 2035-től kezdve csak zéró kibocsátású teherautókat helyezhessenek forgalomba az unió területén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.