A Tesla versenytársa, a BYD az elektromos haszongépjárművek terén is szeretne mielőbb előkelő pozícióba kerülni, miután az elektromos személyautók egyik legnagyobb gyártója lett az elmúlt években.
A következő három évben a kínai autógyártó szeretne jó néhány modellt bemutatni a kínai mellett az európai és japán piacon, így a cég terveinek ismerői szerint 2025-ig több mint 20 milliárd dolláros költségvetéssel számolhat a haszongépjármű-részleg. A legnagyobb kiadások a kutatás, a termékfejlesztés és a gyártókapacitások bővítése terén jelentkezhetnek.
A teherautók következő generációja terén még versenyben vannak más technológiák is az akkumulátoros járművekkel, mint a hidrogén üzemanyagcellás teherautók, ám ez a harc is eldőlni látszik, hiszen a hidrogénhajtás inkább csak olyan eszközök körében lehet életképes, mint a mozdonyok vagy az óriás tengerjárók. Továbbá az eddig csak szűkösen elérhető hidrogén alkalmazása kapcsán vannak olyan területek, amelyek a közlekedésnél jóval nehezebben zöldíthetők más módokon.
A BYD szerint a saját fejlesztésű akkumulátoruk egyszerre képes a lehető legkisebb helyet elfoglalni maximális energiasűrűség mellett, ami a járművek súlyát is minimalizálhatja. Ennek köszönhetően az idei első két hónapban az autógyártó 2774 haszongépjárművet adott el a buszokat nem számítva, ami több mint tízszerese a tavalyi forgalomnak.
A társaság honlapján furgonok, teherautók, utcaseprő autók, de még betonkeverőt hordozó teherautók is láthatók, noha eddig főként a buszok képezték a cég haszongépjármű-portfóliójának nagyját.
Az iparban és a kereskedelemben használt eszközök előtérbe helyezése segíthet a vállalatnak abban is, hogy ellensúlyozza a kínai állami támogatások kivezetését, amelynek eredményeként a legnagyobb villanyautó-piaccá vált Kína. Tavaly a személyautó-eladások 26 százaléka volt elektromos, plug-in hibrid vagy hibrid az országban, szemben a két évvel korábbi 6 százalékkal. Az ING Group szerint az idén ez alig bővülhet, 27,5 százalék lehet.
A BYD ugyanakkor bízik a haszongépjárművek iránti kereslet felpattanásában a járványügyi korlátozások feloldása után, és
nagy reményeket fűz a globális piacokba is a téren, hiszen világszerte több üzemet működtet, többek között Magyarországon is gyárt buszokat.
Noha Kínában az elektromos személyautók versenyében képes volt leelőzni a Teslát, a haszongépjárművek piacán is erősödik a verseny. Japánban a múlt héten mutatott be elektromos kisteherautót az Isuzu, míg a Mercedes a múlt hónapban közölte, hogy hamarosan 60 országban lesz kapható az elektromos furgonja.
Hazai pályán, Kínában pedig az elektromos haszongépjárművek egyre növekvő piacáért több mint 100 gyártó szállt versenybe. A fejlett piac és a verseny hatására a kínai vállalatok képesek voltak leszorítani a költségeiket, így
tavaly már mintegy 28 ezer elektromos teherautót exportált Kína, ami több mint ötszöröse a 2021-es értéknek.
Ugyanakkor a geopolitikai feszültség miatt az Egyesült Államokhoz kevés reményt fűzhet a cég, igaz, 2014 óta működő, évi 1500 elektromos buszt termelő kaliforniai gyára a legnagyobb Észak-Amerikában, ám ennek bővítése nincs napirenden – derül ki a The Wall Street Journal írásából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.