A bolti árak inflációja a februári 8,4 százalékhoz képest márciusra 8,9 százalékra gyorsult év/év alapon, ez a mérések kezdete óta eltelt tizenegy év legmagasabb értéke – közölte az egyesült királyságbeli kiskereskedők legnagyobb szövetsége, a British Retail Consortium (BRC).
Az élelmiszerárak még ennél is nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt, amihez főként a gyümölcsök és a zöldségek hiánya járult hozzá.
A britek a paradicsomot, az uborkát és a paprikát Spanyolországból és Észak-Afrikából szerzik be, ám a mediterrán államok készletei lecsökkentek, ráadásul a gyenge font miatt az import is jelentősen megdrágult. A cukor drágulásának következményeként a csokoládé, az édességek és a szénsavas italok ára is számottevően nőtt márciusban.
A magasabb árak átalakították az élelmiszer-vásárlási szokásokat: az emberek inkább többször és alkalmanként kevesebbet vásárolnak, próbálják csak a legszükségesebbeket megvenni,
és azokat is inkább online és a diszkont élelmiszerboltokban, mint az Aldi vagy a Lidl. A tendencia várhatóan marad, mivel a szélesebb körű bolti árak növekedésének üteme még nem érte el a csúcsot a BRC vezetője szerint. Igaz, az élelmiszerárak emelkedésének mértéke valószínűleg már enyhülni fog a következő hónapokban. A kormánytámogatás ellenére az energiaárak is növelték az inflációt.
A Bloomberg értesülése szerint a britek a pénzügyi helyzetük romlására számítanak az idén. A Deltapoll múlt heti felmérésében részt vevők a következő tizenkét hónapra átlagosan 9,4 százalékos inflációt várnak.
Az infláció megfékezésére a Bank of England 4,25 százalékra emelte az alapkamatot a múlt héten. Előrejelzése szerint a gazdaság egyelőre elkerüli a recessziót, s számításaik szerint az árszínvonal emelkedésének mértéke a februári 10,4 százalékról az év végére 4 százalék alá csökken.
Már csak ételre és akciós holmira futja a briteknekMeglepetésre jelentősen nőtt a brit kiskereskedelmi forgalom februárban az előző hónaphoz képest, de ez nagyrészt a szupermarketekben és a diszkontáruházakban elköltött pénznek köszönhető. |
A legnagyobb brit online kiskereskedő, az Ocado Retail a február 26-át megelőző 13 hétben 584 millió font bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 565 millió fonttal – írta keddi közleményében a vállalat, amelyben az Ocado és a Marks & Spencer fele-fele arányban tulajdonos.
A forgalomnövekedés éves alapon 3,4 százalékos volt az első negyedévben, ami azt mutatja, hogy egyre több fogyasztó választotta az online szupermarketet.
Az Ocado Retail szerint a rendelések átlagos heti száma 3,6 százalékkal, 381 ezerre nőtt, aktív ügyfeleik száma pedig elérte a 951 ezret, ez az egy évvel korábbihoz képest 13,8 százalékos növekedés.
A kosárérték változatlan maradt, miután az eladások 8,3 százalékos növekedése mellett a megvásárolt cikkek átlagos darabszáma száma 7,5 százalékkal csökkent.
A vállalat megerősítette a 2022–2023-as pénzügyi évre vonatkozó célszámait, és erősödő forgalomra számít az üzleti év hátralévő részében is. Ha így lesz, akkor a szerény nyereséget tud felmutatni az Ocado az előző évi 4 millió fontos veszteség után – jegyezte meg a Reuters.
Minden pennyt megfognak a brit háztartásokA britek 2022 nagy részében a tavalyinál kevesebbet vásároltak, a trend a karácsonyi szezonban is tartott. A piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi lánc vezetője szerint a fogyasztók számára (is) nagyon nehéznek ígérkezik az idei év. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.