Erősen szkeptikus cikket írt a világ egyik legnagyobb közösségi hálózatáról a Mashable egy kutatás alapján, amely azt vette számba, hogy a 30 legnépszerűbb alkalmazás esetén hányszor kerestek rá az amerikaiak, hogyan kell törölni, illetve deaktiválni.
A kínai szolgáltató által ellenőrzött TikTok – amely a 2022-es statisztikák szerint a világon és az Egyesült Államokban is a legtöbbször letöltött alkalmazás volt – a VPNOverview kiberbiztonsági oldal felmérése szerint csak marginális törlési szándékkal szembesül Amerikában. Mindössze 14 ezer erre irányuló keresést rögzítettek.
A letöltésekben amerikai és globális második Instagram törlése iránt azonban hatalmas számban érdeklődtek: több mint 900 ezren. Ez azért is magas szám, mert az utána következő Facebook esetén csak 385 410 ilyen keresést találtak, miközben a Snapchatnél 217 400, a Twitternél 92 490, a Telegramnál 24 189 volt a szám. „Talán itt az ideje búcsút inteni” – vonja le a konklúziót az Instagramról a Mashable.
A portál emlékeztet rá: a Higher Visibility SEO ügynökség kimutatása szerint 2023 elején a hatalmas követőtáborral büszkélkedő influenszereknek csak egytizede használta az Instagramot fő platformjaként. A 20 legnépszerűbb közül szinte mind a TikTokon vagy a YouTube-on fut, és csak a 18. helyezett az Instagramon.
Az ugyancsak a Meta csoporthoz tartozó Facebook kutatása szerint az Instagram káros a tinik, különösen a tinédzser lányok jelentős százaléka számára. Az Amerikai Pszichológiai Szövetség közölte tanulmányok szerint, bár a káros hatások javát a fiatalok viselik, a többi korcsoportban is testi, önbecsülési és társadalmi aggodalmakat erősít fel az oldal.
Hasonló bírálatok a TikTokot is érték – amelyet ráadásul sorban tiltanak ki saját hálózataikról az európai döntéshozók –, náluk ez, úgy tűnik, mégsem vezet a felhasználók elfordulásához.
A VPNOverview felmérése nem feltétlenül azt jelzi, hogy jelentős mértékben átalakul a közösségi hálózatok piaca. Az Instagram esetén a majdnem egymillió keresés soknak számít, de ettől még a Statista adatai szerint globálisan a WhatsAppal holtversenyben a harmadik legnagyobb platform volt 2023 januárjában, kétmilliárd felhasználóval, a Facebook 2,958 és a YouTube 2,514 milliárdja előtt.
A készülődő piaci viharról azonban rengeteg híradás szól. Minden, ami mesterséges intelligenciával kapcsolatos, 2022 vége óta növeli a népszerűségét. Ugyanakkor a jelenlegi óriások uralmát egyre több kihívás éri. Kihívást intéztek hozzájuk többek között az Instagram alapítói is az új alkalmazásukkal.
Nagy dobásra készülnek – jön az új Facebook?Új alkalmazással álltak elő az Instagram alapítói, és a közösségi média olyan forrongásban van a nyugati világban, hogy elképzelhető, megint nagyot dobnak. Érkezik a Facebook és a Twitter vetélytársa? |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.