Az Apple rohamléptekben igyekszik enyhíteni kínai függőségét, így az elmúlt évben megtriplázta az Indiában gyártott iPhone-ok számát az elmúlt fiskális évben. A kaliforniai cég legfontosabb termékéből 7 milliárd dollár értékű készült Indiában, ám a kihívás nagyságát jelzi, hogy ez még mindig csupán a készülékek 7 százalékát jelenti.
Azonban ez hatalmas ugrás ahhoz képest, hogy 2021-ben még csak az iPhone-ok 1 százaléka készült a szubkontinensen. Az Apple kínai részesedését azonban rontották a Foxconn csengcsoui gyárának problémái, miközben Narendra Modi kormánya kedvezmények sorával igyekszik fokozni az indiai kibocsátást.
Az ügyet ismerő források szerint az Apple mintegy 5 milliárd dollár értékben exportált Indiában készült iPhone-okat a márciusban véget érő fiskális év során, ami közel négyszerese a korábbi értéknek.
Az idén pedig a cég várhatóan megpróbálja a legújabb generációs telefonjait Indiában és Kínában egyszerre gyártani, ami az első alkalom lehet, hogy a legújabb eszközök egyszerre két országban párhuzamosan készülnek.
Ha sikerül az agresszív terjeszkedést fenntartani, úgy 2025-re a készülékek negyede készülhet Indiában – írja a Bloomberg.
A világ legértékesebb vállalata már a csengcsoui üzem problémái előtt felismerte, hogy diverzifikálni kell a termelését, így sikeresen lobbizott különböző indiai támogatásokért, és beszállítóit – mint a Foxconn, a Wistron vagy a Pegatron – is sikeresen ösztönözte az indiai gyártás felpörgetésére. A beszállítók mintegy 600 ezer főt alkalmaznak az országban, és az iPhone 11, illetve 14 közötti modelleket egyaránt gyártják.
Mindez segített az Apple-t az indiai feldolgozóipari álmok középpontjába állítani, hiszen a vállalat beszállítói lánca világszerte több száz cégből áll, amely több millió embert foglalkoztat, főként Kínában. Az egyre több legyártott iPhone így sikert jelent India számára, és Újdelhi bízik benne, hogy az Apple-t más óriások is követik majd. A kaliforniai cég első két üzlete jövő héten nyithat Indiában, Mumbaiban és Újdelhiben, és várhatóan valamelyik megnyitóra a cég vezérigazgatója, Tim Cook is elutazik, jelezve az indiai piac növekvő fontosságát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.