BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felélénkülhet a német és az európai autópiac

A várakozásoknál magasabb értékesítési eredményre számít idén a VDA. Az eredmények még mindig elmaradnak a pandémia előtti adatoktól.

A korábbi prognózisánál magasabb értékesítési eredményre számít az idén a német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA az ágazat enyhülő beszállítói problémáinak köszönhetően, de a megrendelések elapadása miatt a szervezet továbbra is pesszimista.

Volkswagen new vehicles
Fotó: AFP

A VDA (Verband der Automobilindustrie) csütörtöki berlini közleménye alapján az idén 12,3 millió, a tavalyinál 9 százalékkal több autó értékesítésére számít Európában. Eddig 7 százalékos növekedést várt az értékesítésekben. A német személygépkocsi-piacon a szervezet a korábban várt plusz 4 százalék helyett 6 százalékos növekedéssel 2,8 millió autó értékesítését várja az idén.

Hildegard Müller, a VDA elnöke szerint azonban a növekedés jelei alapján még korai lenne arra következtetni, hogy eloszlottak volna az ágazat problémái. Az eladások ugyanis még mindig jó egy ötödével elmaradnak a világjárvány által nem érintett utolsó év, 2019 értékesítési adataitól.

Az iparágat ugyanis jelenleg leginkább a világjárvány idején felhalmozódott rendelésállomány élteti. Új megrendelések pedig a bizonytalan gazdasági helyzet miatt csak alig érkeznek, ezért hosszabb távon a kilátások inkább borúsnak mondhatók.

Amit a következő negyedévekre várunk, az nem pozitív: a beérkező megrendelések már egy ideje gyengülnek és ennek hatása akkor válik majd igazán érezhetővé, amikor a rendelésállománynak sikerült a végére jutni

– árulta el várakozásait Müller.

A VDA friss prognózisa szerint az Egyesült Államokban a korábban várt 4 százalék helyett 7 százalékkal nőnek majd az értékesítések az idén, 14,7 millió járműre. A világ legnagyobb személygépkocsi-piacán, Kínában továbbra is 3 százalékos növekedést vár az idén a VDA 23,9 millió autó értékesítésével.

A kínai kocsik lehelnek újra életet az orosz autógyártókba

Kína gyakorlatilag felzabálja az orosz autópiacot, amelynek immár 49 százalékát uralja. Beszédes adat, hogy az ukrajnai háború előtt ez az arány csupán 7 százalék volt. A Reutersnek nyilatkozó források szerint a régi Renault-gyárban készülő Moszkvicsok a valóságban a JAC kínai gyártó Sehol X4-es autói, amelyeket a kelet-ázsiai országból érkező alkatrészekből raknak össze a moszkvai üzemben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.