Júliusban a McDonald’s – minőségi problémákra és ellátási hiányra hivatkozva – jelentette be, hogy számos indiai éttermében kénytelen paradicsom nélkül elkészíteni a hamburgereket, most pedig az indiai Burger King közölte, hogy nem tud paradicsomot tenni a hamburgerekbe – írja a CNN.
Az indiai konyha elképzelhetetlen paradicsom nélkül, a népszerű összetevő azonban sokak számára egyre inkább megfizethetetlen.
A paradicsom ára Indiában az elmúlt hónapokban több mint 400 százalékkal ugrott meg a terméskiesések miatt, bár augusztusban valamelyest mérséklődtek az árak.
Az indiai fővárosban, Új-Delhiben ezen a héten egy kilogramm paradicsom 107 rúpiába (1,29 dollár) került, ami megdöbbentő ugrás a januárban mért 27 rúpiához (0,33 dollár) képest. A Burger King döntése azután született, hogy az indiai központi bank – az élelmiszerár-emelkedésre hivatkozva – a korábbi 5,1 százalékról 5,4 százalékra emelte a folyó pénzügyi évre vonatkozó inflációs előrejelzését.
A Burger King biztosította a vásárlókat, hogy a paradicsom hamarosan ismét elérhető lesz, arra hivatkozva, hogy a hiány a paradicsomtermés minőségére és kínálatára vonatkozó, kiszámíthatatlan körülmények miatt következett be. Az viszont nem volt egyértelmű, hogy a paradicsomhiány az összes vagy csak néhány üzletükre vonatkozik-e.
A magas árak részben az éghajlatváltozással járó szélsőséges időjárási jelenségeknek tudhatók be. India déli részén csak néhány régióban vannak megfelelő körülmények a paradicsom termesztésére a nyári hónapokban, így az ezeken a területeken felmerülő éghajlati problémák országos szinten is hatással lehetnek a friss paradicsom kínálatára.
India az egyik legkiszolgáltatottabb ország az éghajlati válság hatásaival szemben: az országot idén nyáron példátlan mennyiségű esőzések és rekkenő hőséghullámok sújtották.
Letartóztatták a Burger King egyik menedzserét, mert a kukából szolgálta fel a sült krumplitA kukából szolgálta fel a sült krumplit a vendégeknek a Burger King üzletvezető-helyettese. Az alkalmazott akár húsz év börtönt is kaphat ezért. |
’
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.