Az amerikaiak feltűnően sok sült krumplit rendelnek az étel mellé a gyorséttermekben, és ez elemzők szerint pozitív jel a világ legnagyobb gazdasága számára. A mirelit burgonyát forgalmazó Lamb Weston Holding szerint a sültkrumpli-rendelési arány még mindig meghaladja a koronavírus-járvány előtti szintet. Ez Tom Werner vezérigazgató szerint arra utal, hogy a fogyasztást egyelőre nem fogja vissza az infláció és a recessziós félelmek.
A fagyasztott burgonya kategória globálisan továbbra is stabil, a kereslet és a kínálat egyensúlyban van
– hangsúlyozta a világ egyik legnagyobb fagyasztott sültkrumpli-, krumplisgofri- és egyéb fagyasztottburgonyatermék-gyártó és -feldolgozó vállalatának vezérigazgatója. Werner kiemelte, hogy a fogyasztók a többi fontos piacukon is hasonló arányban fogyasztanak köretet az életük mellé, mint az Egyesült Államokban. „A sült krumplihoz való ragaszkodás aránya nagyrészt stabil maradt, és a pandémia előtti szintek felett van’ – jelentette ki.
Amikor a fogyasztók az infláció miatt érzik a pénzügyi nyomást, akkor természetes reakció, hogy visszafogják a kiadásaikat, például olcsóbb márkák vásárlására állnak át, vagy csökkentik a felesleges, illetve luxuskiadásokat – emlékeztetett a hírről beszámolva a CNBC.
A Lamb Weston és a gyorséttermek esetében ez abban nyilvánulhat meg, hogy
a vásárlók kihagyják a sült krumplit, vagy nem vásárolnak más ételeket a hamburger mellé.
Az infláció természetesen a sültrumpli-rendelésen kívül másképpen is hat az érintett vállalatokra. A Lamb Weston csekély változást érzékelt a teljes forgalomban az amerikai piacokon, máshol azonban már tapasztalható a fogyasztási szokások módosulása: nőtt a fogyasztás a gyorséttermekben, amelyek jellemzően megfizethetőbbek, míg csökkent a hagyományos, egyben drágább éttermeknél.
Werner is elismeri, hogy bár az infláció lassul az Egyesült Államokban, azért tovább növelheti a vállalat költségeit, különösen a burgonya ára emelkedhet. Az éttermi forgalom főként júniusban gyengült, megnyugtató azonban, hogy a tendencia azóta javul.
Gyanítjuk, hogy az éttermi forgalmi trendek rövid távon változékonyak lesznek, mivel a magas kamatlábak, a magas infláció és a bizonytalanság továbbra is hatással van a fogyasztókra. Ennek ellenére a fagyasztott burgonya iránti kereslet a legnehezebb gazdasági időkben is ellenállónak bizonyult, és továbbra is bízunk a globális kategória hosszú távú növekedési kilátásaiban
– mondta.
A Lamb Weston csütörtökön hozta nyilvánosságra negyedéves jelentését. Eszerint az augusztussal zárult hátrom hónapban 1,67 milliárd dolláros bevételt ért el, 4,45 százalékkal többet a vártnál. A bejelentésre a részvények ára több mint 9 százalékkal emelkedett a csütörtöki kereskedésben.
Az amerikai fogyasztók hangulata azonban romlik , a Michigani Egyetem mérése szerint szeptemberben 68,1 pontra csökkent az augusztusi 69,5 pontról. A Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett ez a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.