Az amerikaiak 4 százalékkal többet költöttek a harmadik negyedévben az előző három hónaphoz képest. A fogyasztói kiadások motorját a sportfelszerelések vásárlása, a szerencsejáték és a repülés adta.
Arról már korábban is írtunk, hogy az amerikaiak nyáron többet költöttek szolgáltatásokra, főképp élő eseményekre és mozikra. A kiadásokra kiugró példák voltak Taylor Swift és Beyoncé turnéi, valamint a Barbie és az Oppenheimer film miatti mozilátogatottság. Ennél azonban árnyaltabb a kép, összességében azt mutatja, hogy
kitartó infláció ide, hitelköltségek emelkedése oda, a társadalom igenis költekezik – akár a megtakarításokból is.
A harmadik negyedévben főképp nyaralásra, szórakozásra és wellnessre költöttek a fogyasztók, de az alapvető áruk és szolgáltatások sem maradtak le tőlük sokkal. Így az emberek élelmiszerre, háztartási termékekre, egészségügyre és közüzemi szolgáltatásokra mélyebben a zsebükbe nyúltak az elmúlt hónapokhoz képest az Egyesült Államok hivatalos adatai szerint.
A fogyasztás is hozzájárult ahhoz, hogy a harmadik negyedévben az Egyesült Államok gazdasága két év óta először nőtt 4,9 százalékkal. Ez majdnem kétszerese a második negyedévinek.
Az amerikaiak a kiadások jó részét a megtakarításaikból finanszírozták.
A megtakarítások 5,2 százalékról 3,8 százalékra csökkentek a szeptemberig tartó három hónapban.
A kérdés az, hogy a társadalom tagjai a jövőben mennyire tudják finanszírozni a hiteleiket, köztük a diákhitel újraindult törlesztési kötelezettségét. A Bloomberg arra figyelmeztet, hogy az autómunkások sztrájkja, a kormány esetleges leállása és az izraeli háború esetleges kiterjedése is visszafoghatja a gazdasági növekedést.
Elszálltak a koncertjegyárak AmerikábanSavanyúvá vált a szórakozás a legtöbb amerikainak. Annyira megemelkedtek a koncertek, a szórakoztatóparkok és a sportesemények jegyárai, hogy – a legfanatikusabb rajongók kivételével – az emberek kevesebb eseményre fizetnek be. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.