A privatizáció a görög gazdasági helyreállítási terv kulcsfontosságú eleme. Az eurózóna legeladósodottabb országa 2011 óta már szerzett 10 milliárd eurót állami tulajdonok eladásából. Jövőre azonban óriási vagyont adnának magánkézbe, amiből 5 milliárd euró bevételt remélnek.
Kalapács alá kerülhet az athéni repülőtér egy része, valamint két fizetős út koncessziója is – mondta Dimitrisz Politisz, a HRADF privatizációs ügynökség vezérigazgatója.
Ekkora összegben a görög állam egyetlen év alatt még sosem értékesített a vagyonából.
Az egyik út az Egnatia autópálya 658 kilométeres fizetős szakasza, amelynek koncessziója 1,5 milliárd euróra tehető. A másik út az attikai autópálya 70 kilométeres, athéni körgyűrűje. A múlt hónapban a privatizációs ügynökség a GEK Ternát jelölte meg kiemelt befektetőként az attikai autópálya 25 éves üzemeltetéséhez, a cég 3,27 milliárd eurót ajánlott. Az állam jövő októberig szeretne pontot tenni a koncessziós eljárás végére.
Az athéni repülőtérből az állam 30 százalékos részesedést értékesítene. Görögország a repülőteret az első negyedévben tőzsdére viszi, a részvénykibocsátásból 750 millió eurónál is többet remélnek – magyarázta Politisz a Reutersnek.
A júliusban megalakult kormány még idén elindítja az Athéntól délkeletre fekvő lavrioni kikötőkben tulajdonolt kétharmados részesedésének eladását, valamint ajánlati felhívást tesz közé a Korfu szigetén és a Korinthoszi-öbölben található kikötőkre. Politisz szerint az eladások elősegíthetik a jacht- és körutaztatási szolgáltatások felpörgetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.