BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Athens International Airport In Greece
Passenger holding baggage are seen walking in front of the departure screen board and the check-in counters, pulling their luggage. People who travel spotted inside the departure hall early morning in the check-in area and departures area of the terminal of Athens International Airport ''Eleftherios Venizelos'' ATH LGAV which is serving the Greek capital. AIA is the largest and busiest airport in the Balkans and Greece, ranking 19th in Europe, serving the capital city and Attica region, hub and base for Aegean Airlines, Olympic Air, Sky Express, Ryanair and Volotea. Athens, Greece on May 2023 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto) (Photo by Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Óriási kiárusításba kezd Görögország

Görögország jövőre akkora mértékben privatizálna állami vagyont, mint még sosem. Az állam több milliárd eurós bevételt remél.

A privatizáció a görög gazdasági helyreállítási terv kulcsfontosságú eleme. Az eurózóna legeladósodottabb országa 2011 óta már szerzett 10 milliárd eurót állami tulajdonok eladásából. Jövőre azonban óriási vagyont adnának magánkézbe, amiből 5 milliárd euró bevételt remélnek. 

Athens International Airport In Greece
Passenger holding baggage are seen walking in front of the departure screen board and the check-in counters, pulling their luggage. People who travel spotted inside the departure hall early morning in the check-in area and departures area of the terminal of Athens International Airport ''Eleftherios Venizelos'' ATH LGAV which is serving the Greek capital. AIA is the largest and busiest airport in the Balkans and Greece, ranking 19th in Europe, serving the capital city and Attica region, hub and base for Aegean Airlines, Olympic Air, Sky Express, Ryanair and Volotea. Athens, Greece on May 2023 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto) (Photo by Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Az athéni repülőtérbeli részesedését is eladná a görög állam a nagymértékű privatizációban.
Fotó: Nicolas Economou

Kalapács alá kerülhet  az athéni repülőtér egy része, valamint két fizetős út koncessziója is – mondta Dimitrisz Politisz, a HRADF privatizációs ügynökség vezérigazgatója.

Ekkora összegben a görög állam egyetlen év alatt még sosem értékesített a vagyonából.

Az egyik út az Egnatia autópálya 658 kilométeres fizetős szakasza, amelynek koncessziója 1,5 milliárd euróra tehető. A másik út az attikai autópálya 70 kilométeres, athéni körgyűrűje. A múlt hónapban a privatizációs ügynökség a GEK Ternát jelölte meg kiemelt befektetőként az attikai autópálya 25 éves üzemeltetéséhez, a cég 3,27 milliárd eurót ajánlott. Az állam jövő októberig szeretne pontot tenni a koncessziós eljárás végére.

Az athéni repülőtérből az állam 30 százalékos részesedést értékesítene. Görögország a repülőteret az első negyedévben tőzsdére viszi, a részvénykibocsátásból 750 millió eurónál is többet remélnek – magyarázta Politisz a Reutersnek.

A júliusban megalakult kormány még idén elindítja az Athéntól délkeletre fekvő lavrioni kikötőkben tulajdonolt kétharmados részesedésének eladását, valamint ajánlati felhívást tesz közé a Korfu szigetén és a Korinthoszi-öbölben található kikötőkre. Politisz szerint az eladások elősegíthetik a jacht- és körutaztatási szolgáltatások felpörgetését.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.