Az Európai Bizottság azt javasolja, hogy három évvel halasszák el az uniós vámok kivetését az Egyesült Királyságba szállítandó, illetve onnan importált elektromos autókra. Ezzel teljesítik az autógyártók kívánságát, amelyek a Csatorna mindkét oldalán figyelmeztettek, hogy nem állnak készen a Brexit utáni kereskedelmi szabályok januárra tervezett bevezetésére.
A változások célja az uniós autógyártás védelme. Megszabták, hogy a mindkét irányból importált autók alkatrészeinek hány százalékának kell uniós terméknek lennie. Ellenkező esetben azt 10 százalékos vám sújtaná, ami nagy valószínűséggel megdrágítja az autókat.
A 27 tagállamnak még jóvá kell hagynia a bizottság tervét, amely egyszeri halasztásról szól.
Brüsszel figyelembe vette, hogy az autógyártók még mindig szenvedik a koronavírus-járvány, az ukrajnai háború és az amerikai állami ösztönzések jelentette verseny hatását. Ráadásul a elektromos autók gyártása szempontjából kulcsfontosságú akkumulátorgyártás kiépítése is lassabban halad a vártnál, emlékeztetett a hírről beszámolva a BBC.
Ágazati források szerint az új szabályok januári bevezetése 3,75 milliárd fontnyi kárt okozott volna az európai gyártóknak a következő három év alatt. (Egy font 445 forint.) Az Egyesült Királyság az uniós autógyártók legnagyobb exportpiaca, tavaly 1,2 millió gépjármű érkezett a blokkból a brit kikötőkbe.
A bizottság azt is megígérte, hogy a következő három évben hárommilliárd euróval támogatja az uniós akkumulátorgyártást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.