A zürichi, a bécsi és a berlini főpályaudvar biztosítja a legjobb feltételeket az utazóknak. Ugyanakkor az 50 értékelt állomás közül az utolsó hat mind Németországban található.
Az Európai Pályaudvar-index kiszámolásakor figyelembe veszik a nyitvatartási időt, a jegyvásárlási lehetőségeket, a várakozási időt és a mozgáskorlátozottak lehetőségeit, a komplexumban található üzletek minőségét is.
A jelentés szerint Európa legjobb nagy állomásai túlnyomórészt az Alpoktól északra találhatók, és azok az állomások, ahol több a távolsági utas, általában sokkal jobb feltételeket kínálnak, mint azok, amelyeket a rövid szakaszon ingázókat szolgálják ki.
A mutató szerint a szemet gyönyörködtető építészeti megjelenés nem mindig jár együtt jó szolgáltatással.
Jó példa erre, hogy Helsinki meseszép nagyállomása mindössze 10. a listán. De a messze leggyengébb eredményt elérő brémai pályaudvar épülete is egy viktoriánus palota. Ezzel ellentétben, a funkcionalitás igényei szerint megtervezett, 2006-ban megnyílt berlini pályaudvar lett a listavezető. A sorrend készítői tesztelték is a csomópontot, mindössze öt perc elegendő volt arra, hogy az elővárosi vasútról távolságira váltsanak, és még egy kávé vásárlására is jutott idő.
Nem kell szégyenkeznie a zürichi főpályaudvarnak sem, ahol a vonalak az állomás földszinti üvegteteje alatt futnak össze. A mélyben alagutakban futnak a vonalak, ezeket bevásárlóközponton keresztül lehet elérni. A svájci pályaudvarról Budapestre és Amszterdamba is indulnak járatok.
Összességében a gyengébb teljesítményt nyújtó pályaudvarokat inkább ingázásra használják az elővárosi szerelvények, nemzetközi vonatok kevésbé. Ezekben a szolgáltatás minősége gyengébb, és a kialakításuk is kevésbé tudatos. Ettől függetlenül kiemelkedően rossz eredményt ért el a brémai pályaudvar, itt ugyanis a vonatok 39 százaléka késik legalább öt percet. Emellett sok járat máshonnan indul, mint ahogy eredetileg tervezték, ami miatt nehezen tájékozódnak az utasok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.